|
Liseler ve Üniversiteler Lise ve üniversite ilgili her paylaşım burada. |
Seçenekler | Stil |
01-15-2010, 11:45 | #1 |
Şehit Kemal Özalper Anadolu Teknik,Teknik Lise,Endüstri Meslek Lisesi
Tarihçemiz
Şimdiki adıyla “ Şehit Kemal Özalper Endüstri Meslek Lisesi “ Malatya’da açılan ilk sanat okuludur. 4 Kasım 1942 tarihinde zamanın Malatya Valisi Fahri ÖZEN tarafından “BÖLGE SANAT OKULU” olarak öğretime açılan okulun bünyesinde tesviye, marangozluk ve demircilik bölümleri bulunuyordu. Süreyya ÜLGÜRAY Okulun ilk müdürüdür. Okulda açılan bölümlerin yıllara göre sıralaması şu şekildedir. 1943-1944 1963-1964 1964-1965 1968-1969 1971-1972 1976-1977 1980-1981 1987-1988 Okulun bünyesinde 1967 yılında “Teknik Lise“ açılmış ve ilk olarak “Makine Bölümü” ile eğitim-öğretime başlamıştır. Daha sonra yıllara göre; 1967-1968 1986-1987 1988-1989 1991-1992 Daha sonra 1987 yılında yabancı dil ağırlıklı (İngilizce) olmak üzere “Anadolu Teknik Lisesi Elektronik Bölümü“ okulun bünyesine katılmıştır. 2004-2005 eğitim- öğretim yılında da AB-MEGEP/SVET projesi kapsamında iki bölüm açılmıştır. Mesleki Açıköğretim Yüzyüze eğitim programı ile beraber halen beş okul aynı çatı altında eğitim ve öğretime devam etmektedir. Okul, bu güne kadar çevre ve bölgenin ihtiyacı olan teknisyen düzeyinde teknik insan gücü ihtiyacını karşılamıştır ve karşılamaya da devam etmektedir. Ayrıca yüksek öğrenime de pek çok sayıda öğrenci göndermiştir. Okulun bugünkü adı; aynı okulda öğretmen iken Başbakanlık emriyle 1963 yılında Kıbrıs/Lefke Sanat Okulu Tesviye Atölyesi öğretmenliğine atanan Kemal ÖZALPER’in 1964 yılında şahadeti üzerine verilmiştir. Malatya Vilayetinin teklifi, Milli Eğitim Bakanlığının onayı ile Malatya Erkek Sanat Enstitüsü olan adı “ŞEHİT KEMAL ÖZALPER ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ“ olarak değiştirilmiştir. ŞEHİT KEMAL ÖZALPER (13.02.1931-18.08.1964) 13 Şubat 1931’de Malatya’da doğdu. Gazi İlkokulu ve Malatya Erkek Sanat Okulu Tesviye Bölümü’nü bitirdi. 1948 yılında Ankara Teknik Öğretmen Okulu’na girdi. 1952 de mezun oldu. Çekilen kura sonucu Muş Orta Sanat Okulu Tesviye Atelyesi’ne öğretmen olarak atandı. Aynı yıl başladığı askerlik görevini 1954 yılında Yedek Teğmen olarak tamamlayıp, öğretmenlik mesleğine geri döndü. Sırası ile Erzurum ve Elazığ Erkek Sanat Okullarında görev yapan Kemal Özalper doğum yeri olan Malatya Erkek Sanat Okulu’na tayin edildi. 1963 yılında Kıbrıs/Lefke Sanat Okulu’nda görev aldıktan kısa bir müddet sonra Rumların kanlı saldırıları karşısında bunalan Kıbrıs Türkü’nün yanında yer aldı ve kıt imkânlarla silah, mühimmat ve patlayıcı madde yapımına öncülük etti. Masum insanların savunması için ürettiği bir merminin denemesini yaparken, merminin havan içerisinde patlaması sonucu 1 Ağustos 1964 yılında şehit oldu. Cenazesi Kıbrıs’ tan Malatya’ya getirilerek Banazı Mezarlığı Askeri Şehitliği’nde toprağa verildi. Büyük bir kadirbilirlik örneği gösteren Malatya Vilayetinin teklifi ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayı ile Malatya Erkek Sanat Okulu’nun adı “Şehit Kemal Özalper Endüstri Meslek Lisesi’ olarak değiştirildi. Anısını yaşatmak amacıyla, mezun olduğu Ankara Yüksek Teknik Öğretmen Okulu’nun bahçesine bir büstü konuldu. Kanının toprağa karıştığı Lefke’de ise bir cadde ile parmaklık demirlerinin bizzat kendisi tarafından yapıldığı şehitliğe, “Kemal Özalper Şehitliği” adı verildi. Bu gün, dört çocuğunun dördü de öğretmen olan Kemal Özalper’in büyük oğlu Fevzi Özalper; Teknik Müdür Yardımcısı, bir diğeri Abdullah Özalper de Fizik Öğretmeni olarak halen okulumuzda görev yapmaktadırlar. OKULUMUZDAKİ ALANLAR VE DALLARIMOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ ALANI VE DALLARININ MESLEK TANIMLARI SEKTÖR MOTORLU TAŞITLAR ALAN MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ ALANIN TANIMI Motorlu Araçlar Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI Motorlu Araçlar Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1.OTOMOTİV ELEKTROMEKANİK Tanımı: Otomotiv elektromekanikerinin sahip olması gereken, otomotiv üzerinde mekanik, elektrik ve elektronik aksamların bakım ve onarımlarını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Otomotiv Teknolojisi alanında elektromekanikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2. OTOMOTİV GÖVDE Tanımı: Otomotiv gövde elemanının sahip olması gereken, otomotiv gövde bölümlerinin onarımlarını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Motorlu Araçlar Teknolojisi alanında otomotiv gövdeciliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 3.OTOMOTİV BOYA Tanımı: Otomotiv boyacısının sahip olması gereken, gövde yüzeyleri üzerinde boya ve boya sonrası işlemleri yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Motorlu Araçlar Teknolojisi alanında otomotiv boyacılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 4. İŞ MAKİNELERİ Tanımı: İş makineleri bakım ve onarımcısının sahip olması gereken yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Motorlu Araçlar Teknolojisi alanında iş makinelerinin bakım ve onarımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 5. TARIM MAKİNELERİ Tanımı: Tarım makineleri bakım ve onarımcısının sahip olması gereken yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Motorlu Araçlar Teknolojisi alanında tarım makinelerinin bakım ve onarımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. AHŞAP TEKNOLOJİSİ ALANI VE DALLARININ MESLEK TANIMLARI SEKTÖR AĞAÇ İŞLERİ ALAN AHŞAP TEKNOLOJİSİ ALANIN TANIMI Ahşap Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI Ahşap Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1. MOBİLYA İMALATI Tanımı: Mobilya imalatçısının sahip olduğu, mobilya üretim yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında mobilya imalatı mesleğinin gerektirdiği mobilya üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 2. MOBİLYA DÖŞEME Tanımı: Mobilya Döşeme imalatçısının sahip olduğu, mobilya döşemesi ve imalatı yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında mobilya döşeme imalatı mesleğinin gerektirdiği mobilya döşeme yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 3. AHŞAP ÜST YÜZEY Tanımı: Ahşap üst yüzey meslek elemanının sahip olduğu, ahşap ürünlerin ve mobilyaların üst yüzey işlemlerini yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında ahşap üst yüzey mesleğinin gerektirdiği üst yüzey yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 4. AHŞAP SÜSLEME Tanımı: Ahşap süslemecinin sahip olduğu, ahşap ürünlerde süsleme resmi, oyma, tornalama ve kakma üretim yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında ahşap süsleme mesleğinin gerektirdiği oyma, tornalama ve kakma üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 5. AHŞAP İSKELET İMALATI Tanımı: Ahşap iskelet imalatçısının sahip olduğu, ahşap iskelet üretimi yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında ahşap iskelet imalatı mesleğinin gerektirdiği iskelet üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 6. AHŞAP DOĞRAMA Tanımı: Ahşap Doğrama imalatçısının sahip olduğu, ahşap doğrama üretimi yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında ahşap doğrama imalatı mesleğinin gerektirdiği doğrama üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 7. AHŞAP YAT VE TEKNE İMALATI Tanımı: Ahşap tekne imalatçısının sahip olduğu, ahşap tekne resmi, tekne iskeleti, kamara üretimi yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Ahşap Teknolojisi alanında ahşap tekne imalatı mesleğinin gerektirdiği çizim, üretim yeterliliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI VE DALLARININ MESLEK TANIMLARI SEKTÖR BİLİŞİM ALAN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANIN TANIMI Bilişim Teknolojileri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI Bilişim Teknolojileri alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları ve bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1. BİLGİSAYAR TEKNİK SERVİSİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılımı kurulumu, bakım ve arıza giderme işlemleri ve bilgisayar ile kontrol edilebilen sistemler kurmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılımı kurulumu, arıza giderme ve kontrol sistemleri devreleri yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2. AĞ İŞLETMENLİĞİ Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları, geniş ağ sistemleri için yönlendirme ve yönlendirme yönetimi yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 3. VERİ TABANI PROGRAMCILIĞI Tanımı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu,veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım yapma, yedek alma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. 4. WEB PROGRAMCILIĞI Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlanmasına yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında web sayfası tasarımı ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlama yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek,amaçlanmaktadır. ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI VE DALLARININ MESLEK TANIMLARI SEKTÖR ELEKTRİK VE ENERJİ, ELEKTRONİK VE OTOMASYON ALAN ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANIN TANIMI Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1. BOBİNAJ Tanımı : Bobinajcının sahip olması gereken elektrik motorlarının bakımı, onarımı ve transformatörlerin imalatını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Çeşitli, elektrik motorlarının bakım onarımını yapma ve transformatörlerin imalatını yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek. 2. BÜRO MAKİNELERİ TEKNİK SERVİSİ Tanımı: Büro makineleri teknik servisi elemanının sahip olması gereken, fotokopi, priport, faks makineleri, nokta vuruşlu yazıcı, yazarkasa, yazıcı, para sayma vb. cihazlar kullanma, elektrik-elektronik, mekanik arızalarını tespit etme ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Büro makinelerinin kullanımını, bakımını ve her türlü arızasını bulup hatasız onarabilme yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek. 3. ELEKTRİK TESİSATLARI VE PANO MONTÖRLÜĞÜ Tanımı: Elektrik tesisatları ve pano monitörlüğü meslek elemanının sahip olması gereken, bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Elektrik-elektronik sektöründe; bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek. 4. ELEKTRİKLİ EV ALETLERİ TEKNİK SERVİSİ Tanımı: Elektrikli ev aletleri teknik servis elemanının sahip olması gereken, ev ve iş yerlerinde; soğutma, ısıtma, pişirme, temizlik, kişisel bakım cihazlarının bakım, onarım ve montajını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Soğutma, ısıtma, pişirme, temizlik, kişisel bakım cihazlarının bakım, onarım ve montajına yapma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek. 5. ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR BAKIM ONARIM Tanımı : Elektromekanik taşıyıcılar bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken, canlı, cansız materyali kapalı ya da açık alanda düşey, yatay veya eğimli olarak taşıyabilen asansör, yürüyen merdiven, yürüyen yol ve vincin emniyetli ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlama yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe her tür canlı, cansız materyali kapalı ya da açık alanda düşey, yatay veya eğimli olarak taşıyabilen asansör, yürüyen merdiven, yürüyen yol ve vincin emniyetli ve işlemesini sağlayacak, bakım ve onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek. 6. ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM Tanımı : Endüstriyel bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken, fabrika, atölye vb. işletmelerdeki sistemlerin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Fabrika, atölye vb. işletmelerdeki elektrik elektronik sistemlerin bakım ve onarımına ilişkin işlemleri, yapma yeterliklerine sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek. 7. GÖRÜNTÜ VE SES SİSTEMLERİ Tanımı: Görüntü ve ses sistemleri servis elemanın sahip olması gereken, ışıklandırma sistemlerinin kurulum, bakım ve onarım işlemlerini yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Görüntü ve ses sistemleri ile ışıklandırma sistemlerinin kurulum, bakım ve onarım işlemleri için gerekli mesleki yeterliklere sahip teknik elemanları yetiştirmek. 8. GÜVENLİK SİSTEMLERİ Tanımı : Güvenlik sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, yangın algılama, CCTV (kapalı devre güvenlik sistemleri), soygun alarm, geçiş kontrol sistemleri ile ilgili tüm işlemleri yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Binalara ait yangın algılama, CCTV (kapalı devre güvenlik sistemleri), soygun ihbar, geçiş kontrol sistemleri tesisi, kurulum, bakım ve onarımına ilişkin işlemleri yapma yeterliklerine sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek. 9. HABERLEŞME SİSTEMLERİ Tanımı: Haberleşme sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, mobil iletişim cihazları, telli haberleşme sistemleri, uydu ve yerel anten sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Elektrik-elektronik sektörünün haberleşme sistemleri dalında ihtiyaç duyulan yeterliklere sahip kalifiye teknik elemanlar yetiştirmek. 10. OTOMASYON SİSTEMLERİ Tanımı : Otomasyon sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, otomatik kumanda, hidrolik- pnomatik, PLC , servo motor, robot kolları, mikro denetleyici ve scada sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe, otomasyon sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerine sahip nitelikli teknik elemanlar yetiştirmek. 11. YÜKSEK GERİLİM SİSTEMLERİ Tanımı: Yüksek gerilim sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, yüksek gerilim tesislerinin, iletim, dağıtım ve koruma sistemlerinin kurulumu ve bakım onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe yüksek gerilim sistemlerinin güvenli ve emniyetli bir biçimde kurulum, bakım ve onarımını yapabilecek yeterliklere sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek. RADYO-TELEVİZYON ALANI VE DALLARININ MESLEK TANIMLARI SEKTÖR İLETİŞİM-MEDYA ALAN RADYO-TELEVİZYON ALANIN TANIMI Radyo-Televizyon alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI Radyo-Televizyon alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1. GRAFİK-ANİMASYON Tanımı: Grafik animasyoncunun sahip olması gereken, bir proje çerçevesinde, sanal ve gerçek nesnelerin tasarımını yapma, tasarımları üç boyutlu olarak canlandırılma ve canlandırmayı izlenebilir gösteri olarak hazırlama yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı:Grafik-animasyon mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2. RADYO-TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI Tanımı: Radyo-Televizyon programcısının sahip olması gereken, kuruluşlar ve yapım şirketlerinde program yapım öncesi, çekim aşaması ve çekim sonrasında içerik ve idari işleri yürütme, temel düzeyde teknik cihazları kullanma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Yapım-yayın elemanlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 3. KAMERAMANLIK Tanımı: Kameramanın sahip olması gereken, araç-gereçleri kullanarak stüdyo, çekim platosu ve çekim yapılabilecek her yerde ekip çalışması içerisinde görüntüleri kamera ile kaydetme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Kameramanlık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 4. TEKNİK YAPIM YAYIN Tanımı: Teknik yapım, yayın elamanının sahip olması gereken, radyo-televizyon ve prodüksiyon kuruluşları ile organizasyonlarda kurgu yapma, ses ve ışık cihazlarını kullanma, yönetmenin talimatlarına göre teknik işleri yürütme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Teknik yapım, yayın elemanının yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. Yunus Emre Cad. Kanalboyu Merkez Malatya 44300 Türkiye 0 422 321 10 87 0 422 325 33 32 http://www.skoeml.k12.tr |
|
|
|
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|