sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > GÜNCEL HABERLER - SİYASET > Türkiye ve Dünyadan Haberler
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Türkiye ve Dünyadan Haberler Son dakika haberler ve son gelişmeler burada .

Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 05-03-2008, 22:33   #1
Kullanıcı Adı
alfonzo28
Standart Sabiha Gökçen için tarihi gün


Sabiha Gökçen için tarihi gün
03 Mayıs 2008 Cumartesi 21:29
Başbakan Erdoğan, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda inşa edilecek yeni dış hatlar terminalinin temel atma töreninde İstanbul ve Türkiye için tarihi bir törene şahitlik edildiğini söyledi.

Erdoğan, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda inşa edilecek yeni dış hatlar terminalinin temel atma töreninde yaptığı konuşmada, bugün İstanbul ve Türkiye için tarihi bir törene şahitlik edildiğini söyledi.

Sabiha Gökçen Havalimanı yeni dış hatlar terminal binası ve eklerinin temelinin atılmasıyla ulaşım noktasında dev bir projenin hayata geçirildiğini anlatan Erdoğan, bugün TSK ile alakalı bazı yatırımların da adımlarını attıklarını, yerli sanayi için çok önemli olan ve ilkleri oluşturan bu yatırımların yaklaşık 3.5 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti.

2001 yılında hizmete açılan Sabiha Gökçen Havalimanı'nı, açıldığı yıl sadece 47 bin yolcunun kullandığını ve zarar edildiğini anlatan Erdoğan, şimdi ise bu hava alanının, Türkiye'nin en işlek ve en hareketli hava alanlarından biri olma özelliğine kavuştuğunu söyledi.

Erdoğan, 2007 yılında burada ağırlanan yolcu sayısının yaklaşık 4 milyona ulaştığını vurgulayarak, bugün temeli atılacak yeni terminal binası ile hava alanının kapasitesinin artacağını ve uluslararası boyutunun da güçlendirileceğini bildirdi.

Türkiye'de bir dönem hava alanı yapma modası olduğunu anlatan Erdoğan, eski meslektaşlarının, siyasetçilerin ve hükümetlerin, tamamen siyasi rant elde etme kaygısıyla adeta her ile bir hava alanı yapmak için yarıştıklarını söyledi.

Bir pist ve bir terminal ile oraların çalışacağının zannedildiğini, bu arada da Türkiye'nin trilyonlarca kaynağının çarçur edildiğini ifade eden Erdoğan, ''Nitekim olmadı. Çünkü burada yatırım yapılırsa çalışır mı çalışılmaz mı, bunlar düşünülmedi. Nitekim bazılarında bakıyorsunuz ki hala hayvanlar otluyor ve oralarda yolcu filan öyle bir şey söz konusu değil'' diye konuştu.

Erdoğan, bütün bunlar olsa bile uçuşların iç ve dış hatlarda o zamanlar çok pahalı olduğunu, seçkinlerin ve zenginlerin dışında kimsenin uçağa yaklaşamadığını, uçağın adeta imtiyazlı bir sınıfın kullandığı bir ulaşım imkanı olduğunu dile getirerek, ancak şimdi ihtiyaç sahibi herkesin bu imkandan istifade edebildiğini kaydetti.

-''ULAŞTIRMANIN GENELİNE BÜYÜK ÖNEM VERDİK''-

2003 yılından itibaren ulaştırmanın geneline, özellikle de hava taşımacılığına büyük önem verdiklerini, uçağa binmeyen kimsenin kalmamasını istediklerini ifade eden Erdoğan, uçuş fiyatlarını her kesime hitap edecek şekilde bir rekabet imkanıyla düşürme fırsatını yakaladıklarını ve sadece THY'nin uçtuğu Türkiye'de 5 ayrı şirket kurularak, bunların birbiriyle rekabet eder hale geldiğini kaydetti.

Erdoğan, 7 merkezden 41 noktaya uçulur hale gelindiğine işaret ederek, şimdi buralara cevap verilemez duruma gelindiğini ve uçak sayılarının artarak ülkenin daha birçok iline bu imkanın sağlanacağına inandığını söyledi.

2002 yılında iç ve dış hatlarda taşınan toplam yolcu sayısının 33.5 milyon seviyesinde olduğunu, bugün gelinen noktada ise 72 milyon yolcu sayısına ulaşıldığını vurgulayan Erdoğan, yani 5 yılda yolcu sayısını yüzde 115 oranında artırdıklarını kaydetti.

Başbakan Erdoğan, şöyle devam etti:

''Artık o koyun ve kuzuların otladığı atıl, terk edilmiş hava alanı yatırımlarını tek tek hizmete açıyoruz. Uşak, Zonguldak, Antalya, Gazipaşa, Balıkesir, Sivas, Tokat, Hatay havalimanları bugün tam kapasite çalışır hale geldi. Ve bu yolcu sayısı, bu hava alanı sayısı şehirlerimizde işlevsel hale gelen bu alanlar, aynı zamanda hem o şehirlerin hem de Türkiye'nin ekonomisine çok ciddi katılımlar sağladı. Şunun altını özellikle çizmek istiyorum. Ulaşım yoksa ekonomik aktivite de son derece sınırlıdır. Ulaşım, ekonominin adeta kılcal damarlarıdır, atardamarıdır. Ham madde, makine teçhizat taşınacak, ithalat ihracat olacak, üretilen mallar pazarlanacak, iş adamları gelecek gidecek. Bunları sınırlandırırsanız, bunlara yol açmaz, yol bulmazsanız, işte geçmişte olduğu gibi yatırım, üretim, istihdam birkaç merkezde sıkışıp kalır. İstanbul'dan Anadolu'ya yol yapınca, bütün Anadolu İstanbul'a taşınır zannediliyordu. Tam tersine, İstanbul Anadolu'ya taşınmaya başladı. Yatırımlar Anadolu'ya taşınmaya başladı. Yatırımcı, üretimci, girişimci yol olduğu için Anadolu'ya gidip dönmeye başladı. İşte biz bu anlayışla yola çıktık ve bu anlayışla da yolculuğumuza devam ediyoruz. Hava taşımacılığında tarihi bir artış kaydettik. Demir yolu taşımacılığında da yine tarihi adımlar attık.''

-DEMİR YOLU PROJELERİ-

Erdoğan, Ankara-İstanbul demir yolu projesinin Eskişehir etabının test sürüşleri çalışmalarının yapılmakta olduğunu belirterek, en kısa zamanda burayı ticari taşımacılığa açacaklarını söyledi.

Başbakan Erdoğan, Konya-Ankara hızlı tren projesinin altyapısının tamamlandığını dile getirerek, iki kıtayı birbirine bağlayan Marmaray projesinin de 2010 yılında tamamlanacağını kaydetti.

Deniz taşımacılığında önemli atılımlar gerçekleştirildiğini de belirten Erdoğan, ayrıca Türkiye'de 2003 öncesinde toplam bölünmüş yol uzunluğu 6 bin 101 kilometre iken, 2003-2007 yılları arasında buna 7 bin 800 kilometre yol ilave ettiklerini anlattı.

Erdoğan, 79 yılda yapılandan daha fazlasını 5 yılda yaptıklarını kaydederek, şunları söyledi:

''Bugün eğer Türkiye 36 milyar dolar ihracattan 117,5 milyar dolar ihracata ulaştıysa, yatırımlar 59 milyar YTL'den 184 milyar YTL'ye ulaştıysa, gayri safi yurt içi hasıla 270 milyar dolardan 650 milyar dolara çıkarılmışsa, işte bu ulaşımdaki dev projeler sayesindedir.

Gidemediğimiz yer bizim değildir. Gidilemeyen yer uzaktır. Biz bu anlayışla yola çıktık. Sadece şehirlere değil, köylere kadar yolları ele aldık ve bitiriyoruz. Ulaştırmanın her alanında tek tek dev projeleri hayata geçirdik. Böylece Türkiye'yi dünyaya açtık.''

Projeyi gerçekleştirecek Türk firması ile Malezya ve Hindistan şirketlerinden oluşan ortaklarını da tebrik eden Erdoğan, yatırımın 30 ay olarak belirlenen bitirilme süresinin uzun olduğunu dile getirdi.


-FİRMA YETKİLİLERİ VE BAKANLAR SAHNEDE-


Erdoğan, her 3 firma yetkilisini, törene katılan bakanlarla sahneye davet ederek, bu sürenin kısaltılması için pazarlık yaptı.

Bu sırada, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir'in ''18 aya kadar ineriz'' dediğini de ifade eden Erdoğan, ''Burası inşallah 29 Ekim 2009'da tamamlanır ve açarız. Hayırlı olsun'' dedi.

Erdoğan daha sonra ''Terminal Lisansı''nın temsili bir maketini de Nihat Özdemir ile yabancı firma yetkililerine sundu.

Daha sonra Başbakan Erdoğan, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Malezya Ulaştırma Bakanı Datuk Ong Tee Keat, İçişleri Bakanı Beşir Atalay, Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve GMR Group Yönetim Kurulu Başkanı G. M. Rao, birlikte butona basarak, terminal binasının temel atma işlemini başlattı.

Bu sırada Başbakan Erdoğan, ''29 Ekim 2009'daki açılışta birlikte olma temennisiyle'' dedi.

Bu arada, Başbakan Erdoğan konuşurken tören alanında bulunan bir kişinin, ''Hizmetlerinle bizi yücelttin, Allah da seni yüceltsin'' dediği duyuldu.
alfonzo28 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 23:38


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2025

2007-2025 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı