sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > TARİH - KÜLTÜR ve SANAT > Türkler'in ve Yabancıların Biyografileri
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Türkler'in ve Yabancıların Biyografileri Ünlüler, Artistler, Aktörler, Sanatçılar , Rektörler, İş Adamları, Gazeteciler, Kaşifler, İdoller, Örnek Alınacak Kişiler - Biyografi

Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler Stil
Okunmamış 02-24-2010, 00:51   #1
Kullanıcı Adı
prensisa
Standart Lido Anthony Iacocca Kimdir? Hayatı, Biyografisi ve Yaşamı Hakkındaki Yazılar

Amerikalı endüstri yöneticisi Iacocca 80'li yıllarda hasta Chrysler Otomobil şirketini yeniden yapılandırmasıyla Amerikan girişimcilik ruhunun sembolü haline geldi.

Iacocca, İtalyan göçmenlerin oğlu olarak Allentown/Pennsylvania'da doğdu. Babası gastronomi işletmeleriyle bir servet yapmadan önce pizzacılık ve otomobil kiralamakla işe başlamıştı. Iacacca liseyi bitirdikten sonra Lehigh ve Princeton Üniversitelerinde makine mühendisliği okudu ve 1946'da mühendislik diplomasını eline aldı.

Aynı yıl içinde otomobil üreticisi Ford'un yanında işe alınan Iacocca, önce birkaç aylık bir eğitim programına tabi tutuldu. Arkasından bir dişli fabrikaşında çalıştı. Birkaç kez başvuruda bulunup red cevabı aldıktan sonra, satış bölümüne geçmeye ilişkin umutları sonunda gerçekleşti ve Iacocca Chester/Pennsylvania'da bir şubenin başına getirildi.

Akşamları devam ettiği satış kursları ve sıradışı pazarlama stratejileri sayesinde, Iacocca, aradan çok geçmeden dikkatleri üzerine çekebildi. Böylelikle bölge satış müdür yardımcısı olarak yeni otomobillerde uyguladığı fiyat indirimleriyle, kendi bölgesini Ford satış istatistiğinde bir numaralı yere yükseltti. 1957'de kamyon alanında pazarlama müdürlüğüne, üç yıl sonra da pazarlama bölümü müdürlüğüne getirildi. Ayrıca firmanın sahibi Henry Ford II, Iacocca'yı üretim alanında başkan yardımcılığına ve genel müdürlüğe atadı.

Iacocca 60'lı yılların başında uygun fiyatlı bir spor arabanın geliştirilip üretilmesini önerdi. Bu araba, gerekli satış rakamlarına özel donanımı ve aksesuar satışlarıyla ulaşacaktı. Yıllık satışı 125.000 adet olarak tasarlanan Mustang modeli, ilk yılında bile (1964) 400.000 adetten fazla sattı. Otomobil satışları konusundaki şaşmaz içgüdüsüyle Iacocca gerekli üretim kapasitelerini vaktinde hazırlamıştı. Üç yıl sonra başkan yardımcılığına getirilen Iacocca, sonunda 1970'de başkan oldu.

70'li yılların ortasında firmanın sahibi Ford ile yıllık maaşı 800.000 doları bulan başkanı arasında giderek çelişmeler ortaya çıktı. 60'lı yıllarda Maverick ve Pinto, ve 70'li yıllarda Fiesta modelini desteklemesiyle, Iacocca şirket içinde "küçük arabaların babası" olarak kabul ediliyordu. 1974 petrol krizinden sonra, Iacocca'nın üretim politikası doğrulanmış oldu ve bunun üzerine bu sektöre daha kuvvetli eğilinmesini istedi. Buna karşın Henry Ford II orta sınıf arabalarının daha hesaplı bir biçimde üretilmesine taraftardı. Bunun ardından kopan şiddetli tartışmalar sonunda, firmanın şefi 1975'te Iacocca'nın yaptığı işlerin hukukçular tarafından denetlenmesini emretti. Başkan Iacocca'nın işine üç yıl sonra son verildi.

Iacocca 1979'da Chrysler Corporation'un yönetim kurulu başkanlığına getirildiğinde, 1923'te kurulmuş olan şirket iflasın eşiğindeydi. Örneğin Plymouth gibi büyük taşıt araçlarının üretiminde uzmanlaşmış olan Amerikan otomobilciliğinin üçüncü büyük şirketi olan Chrysler, petrol krizinin getirdiği piyasa değişiklikleri yüzünden, yıllık yaklaşık 200 milyon dolarlık bir kayıpla karşı karşıya kalmıştı. Iacocca'nın firmaya kabul ettirdiği kökten yeniden yapılanma tasarısı, yaklaşık olarak 100.000 çalışanının işten çıkarılmasını da kapsıyordu. Parça teslimatçılarının kabul ettikleri ödeme ertelemeleri, Iacocca'nın bizzat göründüğü çok sayıda halkla ilişkiler kampanyası, reklam spotları ve yeni üretim yelpazesiyle (Küçük Otomobil K, Küçük Nakil Aracı Minivan gibi) Iacocca şirketi yeniden kâra geçirmeyi başardı.

Chrysler 80'li yılların ortasından sonra, başkaları yanı sıra American Motors Jeep üreticisini satın aldı ve Maserati ile Lamborghini gibi markalara ortak olmakla duyargalarını Avrupa piyasasına da uzatmış oldu. Chrysler'ın 1986 yılındaki kârı 2.3 milyar dolar kadardı. Iacocca 20.5 milyon dolarlık yıllık bir kazançla 80'li yılların en iyi maaş alan yöneticisi pozisyonuna erişti. Firmayı yeniden yapılandırmakta kazandığı büyük popülerlik, kitap yazarlığındaki başarısında da kendini gösterdi.

Otobiyografisi dünya çapında 8 milyondan çok daha fazla satış yaptı. Kendisine Demokratlar tarafından yapılan başkanlık adaylığı önerisini Iacocca reddetti. 1992 sonunda, yapılan sözleşmeye uygun olarak şirketten ayrıldı. Iacocca, o tarihten beri çok iyi paralar karşılığında verdiği söylevlerle dünyayı dolaşmaktadır.
prensisa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 05:36


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2025

2007-2025 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı