İnternette 'hit' savaşları
Bir zamanlar medyanın daha çok gazete satmak için başvurduğu beyaz eşyadan televizyona, kap-kacaktan ansiklopediye okuyucuya promosyon dağıtma kampanyaları şimdi internete de sıçradı.
Haberlere spekülatif başlıklar atmak, cinsel ağırlıklı haberlere yer vermek ve istenen haberi veya resmi görmek, okumak için 3-4 farklı linke tıklamak zorunda kalmak bugüne kadar uygulanan yöntemlerdi. Şimdi bazı gazetelerin
internet siteleri hit artırmak için maddi değeri yüksek hediyeler vermeye de başladılar.
Milliyet gazetesinin internet sitesi düzenlediği promosyon kampanyasında,
haber sayfalarında bulunan sayaca en hızlı tıklayan okura pırlanta kolye vermeyi vaat ediyor.
İnternet sayfasında bilgi yarışması düzenleyen Hürriyet gazetesi ise okuyucularına laptop hediye ederek daha fazla hit
ve reklam payı kazanma kampanyalarını sürdürüyor.
Hürriyet ve Milliyet'in internet siteleri son günlerde kıyasıya bir yarış içinde. Bunu başlatansa Hürriyet'in '2 milyonu aştık lider biziz' duyurusu oldu. Oysa Milliyet, 'alexa' verilerine göre Hürriyet'in çok önünde.