|
Liseler ve Üniversiteler Lise ve üniversite ilgili her paylaşım burada. |
|
Seçenekler | Stil |
01-20-2010, 12:06 | #1 |
bursa Zübeyde Hanım Anadolu Kız Meslek ve Kız Meslek Lisesi
BURSA ZÜBEYDE HANIM ANADOLU KIZ MESLEK VE KIZ MESLEK LİSESİ TARİHÇESİ 1976 yılında bünyesinde Anaokulu açılmıştır. 1982 yılında geçici olarak binaya taşınmıştır. 1983 yılında Vali Zekai Gümüşdiş’in öncülüğünde Türk Hava Kurumu’nun katkıları ile okul bina inşasına başlanmış ve 9 Şubat 1985’te Arap Mehmet Mahallesi, Ebu Şahme Sokakta, Mithatpaşa İlköğretim Okulu bitişiğinde yapımı tamamlanan kendi binasına taşınmıştır. 1986-1987 öğretim yılında 75 öğrenci ile Bursa merkezinde açılan ikinci Kız Meslek Lisesi olmuştur. Kısa bir sure sonar İl Danışma Kurulu Kararı ile Ulu Önderimiz Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım’ın adı verilmiştir. 1999-2000 öğretim yılında bünyesine Anadolu Kız Meslek Lisesi katılmıştır. Anadolu Kız Meslek Lisesi bünyesinde Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, ve Bilgisayar bölümleri bulunmaktadır. Kız Meslek Lisesi’nde ise Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Giyim Üretim Teknolojisi, El Sanatları Teknolojisi, Yiyecek İçecek Hizmetleri, Grafik & Fotoğraf Alanları bulunmuktadır. Bilişim Teknolojileri Sınıfı Bu resim ekranınıza sığabilmesi için küçültülmüştür. Bu alana tıklayarak büyük resimi görebilirsiniz. Orjinal resimin boyutları 640x427. Bilişim Teknolojileri BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Programında;
2007/2008 Eğitim Öğretim yılında okulumuzda Veri Tabanı Programcılığı dalı seçilmiştir. VERİ TABANI PROGRAMCISI Tanım Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya sahip nitelikli kişidir. Amacı Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım yapma, yedek alma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Eğitim/Kariyer İmkanları Veri Tabanı programcısı;Meslek eğitimi meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Veri Tabanı Programcılığı sertifika programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY–1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA–1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler. Çocuk Gelişimi Sınıfı Bu resim ekranınıza sığabilmesi için küçültülmüştür. Bu alana tıklayarak büyük resimi görebilirsiniz. Orjinal resimin boyutları 640x427. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Yaşadığımız yüzyılda ülkelerin iyi yetişmiş, donanımlı, mutlu, sevmeyi bilen, duyarlı, düşünebilen, doğru karar verebilen, ülkesini seven bireylere gereksinimi vardır. Bunun için de sağlıklı ve iyi bir eğitim ortamının oluşturulması gerekmektedir Günümüzde erken çocukluk eğitiminin yanı sıra özel eğitim kurumlarının hızla yayılması, bu sektörde büyük bir ihtiyaç doğurmuştur. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı Programında; 1- Erken çocukluk eğitimi, 2- Özel eğitim dalları yer almaktadır. MEGEP çalışmaları kapsamında, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında "erken çocukluk öğretmen yardımcısı" ve "özel eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı" mesleklerinde öğretim programları hazırlanmıştır. Bu dallarda eğitim ve öğretim verilmesi sektördeki eğitimli ve nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasında önemli katkılar sağlayacaktır. Çocuk Gelişimi ve Eğitim alanı program geliştirme çalışmaları; Milli Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, sektör temsilcileri, üniversiteden alan uzmanları ve meslek elemanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır. 2007-2008 Eğitim/öğretim yılında okulumuz bünyesinde “Erken çocukluk eğitimi” ve “Özel eğitim” dalları açılmıştır. Giyim Üretim Teknolojileri Sınıfı Giyim Üretim Teknolojisi GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ Giyim ve hazır giyim sanayi, sağladığı istihdam imkanı, üretim sürecinde yarattığı katma değer ve uluslar arası ticaretteki ağırlığı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecinde önemli rol oynar. Tekstil ve hazır giyim sanayi, gelişmiş Pazar ekonomilerinde yaratılan katma değer sıralamalarında ilk sıralarda yer almaktadır. İmalat sanayi içindeki katma değer payı 1/6’dır. Giyim Üretim Teknolojisi Alanı Çerçeve Öğretim Programında;
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ Alanın Tanımı: Giyim Üretim Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliliğini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alanlardır. Alanın Amacı: Giyim Üretim Teknolojisin alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır. Giriş Koşulları: Öğrencilerin sağlık durumu, Giyim Üretim Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. İstihdam Alanları:
Yiyecek İçecek Teknolojileri Sınıfı Yiyecek İçecek Hizmetleri YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI Turizm sektöründeki gelişmeler,milli gelir içerisindeki payının artmasını ve önemli istihdam alanı haline dönüşmesini sağlamıştır.Turizm gelirlerinin ödemeler dengesine olumlu katkısı ve yabancı sermayeyi ülkeye çekebilmesi sektörün önemini açıkça ortaya koymaktadır. Turizm sektöründeki gelişmelerin yanı sıra toplumdaki sosyo-kültürel ve ekonomik değişimler;Yiyecek İçecek Hizmetleri alanının da gelişimini hızlandıracak önemli bir istihdam alanı haline dönüşmesini sağlamıştır.Hızla değişen dünyada yiyecek içecek hizmetleri alanının rekabet koşullarına ayak uydurabilmesi için sektörün istediği yeterlikleri kazanmış kaliteli ara kademe insan gücünü yetiştirmek zorunlu hale gelmiştir.Bu nedenler alanımızda yani yaklaşım ve düzenlemeleri gerekli kılmıştır. Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Çerçeve Öğretim Programında;
MUTFAK ALANI Tanımı : Mutfak araç-gereç ve ekipmanlarını kullanarak hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun yiyecek üretimi yapma ve serviste hazır hale getirme yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Aşçılık mesleğinin yeterliliklerine sahip meslke elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. PASTACILIK ALANI Tanımı : Pastane mutfağa araç-gere. Ve ekipmanlarını kullanarak,hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun pastane ürünlerini yapma süsleme ve servise hazır hale getirme yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Pastacılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı; bireylere temel bilimleri içeren bilgi ve beceriler ile Yiyecek İçecek Hizmetleri sektöründeki mesleklere ilişkin özel meslekteki bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çevredeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, çağdaş teknolojiyi kullanabilen, problem çözebilen, alanında kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli ürün ve hizmet sunabilen uygulama sonuçlarını izleyerek değerlendiren ve gerekli önlemleri alabilen, araştırma yaparak her konuda yenilikleri takip eden ve hayata geçirebilen bütün kaynakları etkili ve verimli kullanarak maliyet hesabı yapabilen, kendi işyerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirmeyi planlayan tekniğe uygun üretim yapan bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Grafik ve Fotoğrafçılık Sınıfı Grafik ve Fotoğraf GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Grafik ve Fotoğraf alanı Çerçeve Öğretim Programı ile bireylere, öncelikle temel bilgileri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çağımızın gereği olan insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterliklerini kazandırmak hedeflenmiştir. Grafik ve Fotoğraf alanı Çerçeve Öğretim Programında;
Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında grafikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf çekim elemanı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf baskı operatörlüğü mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER Grafiker olmak isteyenlerin;
Meslek eğitimi: meslek liselerinin Grafikerlik dalında sertifika verilecektir. Lise eğitimi sonrasında meslek yüksek okullarının;
ACEMLER OSMANGAZİ/ BURSA Telefon 0 (224) 234 10 32 Faks 0 (224) 234 10 33 E-mail Web Site |
|
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|