sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > GÜNCEL HABERLER - SİYASET > Köşe Yazıları > Üyelerimizin Kaleminden Köşe yazıları
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 08-01-2011, 01:41   #1
Kullanıcı Adı
av.mert eryılma
Standart avukat mert eryılmaz-kapıdan satışlarda tüketici hakları

KAPIDAN SATIŞLARDA TÜKETİCİ HAKLARI-Av.Mert ERYILMAZ
Kapıdan satışlar tüketicilerin sıkça mağdur olduğu alışveriş türü.Borçlar kanunu, Kapıdan satışlara ilişkin Uygulama ve Esasları Hakkında yönetmelik bu satışlarda tüketiciyi koruyucu düzenlemelere yer vermiştir.Tüketici, kapıdan satış yoluyla, malı, teslim aldığı tarihten itibaren 7 gün içinde malı kabul edebilir ya da hiçbir yükümlülük altına girmeden reddedebilir.Burada seçimlik bir hak söz konusudur. Hizmet satımında ise süre yönünden bir farklılık bulunuyor. Malın tesliminde başlayan süre, hizmet satımında sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlıyor.
Bu süre dolmadan satıcı, tüketiciden ödeme yapmasını ya da borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemiyor.
Satıcı, “cayma bildirimi” kendisine ulaştığı andan itibaren, 20 gün içerisinde, malı geri almakla yükümlü oluyor.

Kapıdan satış sözleşmelerinde, satılan mal veya hizmetin nitelik ve niceliğine ilişkin açıklayıcı bilgilerin yer alması gerekiyor. Keza cayma bildiriminin yapılacağı açık adres de olması gereken bilgiler arasında yer alıyor.
Burada önemle üzerinde durmak gereken husus husus; tüketicinin “cayma hakkı” nın en az 16 punto ve koyu siyah harflerle yazılmasının zorunlu olduğudur.Kapıdan Satışlara İlişkin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 6/g maddesi bunu özellikle belirtiyor.

Aynı maddeye göre aşağıdaki ibarenin de sözleşmede mutlaka bulunması gerekiyor.
“Tüketicinin, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.”
Bu ibare, satıcının sorumluluklarını en basit şekilde ifade ediyor.
Sözleşmede belirlenen şartlar, sonradan hiçbir şekilde ve şartta tüketici aleyhine değiştirilemiyor.



Yine bu satış türünde, satıcı veya sağlayıcı, sözleşmeyi tüketicinin imzalamasını ve sözleşme tarihini tüketicinin kendi el yazısı ile yazmasını sağlamak zorundadır.Av.Mert ERYILMAZ
av.mert eryılma isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 16:24


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2025

2007-2025 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog