sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > OTOMOBİL - MOTOR > Motorlar
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Motorlar Motosiklet tutkunları burada.

Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 11-26-2009, 16:09   #1
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart Tüm Marka Motorsikletlerin Tarihi Kronolojisi

Yamaha marka motorsiklet tarihi (kronolojisi)

Yamaha
1888 Yamaha Musical Instrument Company Torakusu Yamaha tarafından kurulduç
1954 Savaştan sonra 125cc tek silindir YA-1 üretildi.
1955 Yamaha Motor Co., Ltd. 274 işçisi ile kuruldu ve aylık 200 ünite üretime geçti.
1957 YD1 'nin üretimine başlandı.
1958 Yamaha uluslararası yarış arenasında ilk Japon üretici oldu.
1968 DT-1 off-road mdoeli üretildi.
1969 XS-1
1978 Yamaha 1100cc motosiklet üretimi için çalışma yaptı
1982 20,000,000 motosiklet üretildi.
1984 FJ1100
1986 FJ1200
1996 YZF-R6
1998 YZF-R1
2001 YZS1000 Fraise
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Okunmamış 11-26-2009, 16:09   #2
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

Honda marka motorsiklet tarihi (kronolojisi)

Honda
1946 Soichiro Honda Hamamtsu Japonya 'da Teknik Araştırma Enstitüsünü kurdu.
1947 Honda A-tip motor üretti.
1949 Honda 98cc Model D(Dream) 'i üretti.
1958 C100 Super Club
1960 Honda Suzuki fabrikasında üretime başladı.
1963 Amerikan Honda "You meet the nicest people on a Honda" sloganıyla kuruldu.
1965 CB450
1969 CB750
1971 CB500
1975 CB400
1978 CBX1000
1980 Honda Gold Wing
1982 Honda of America üretime başlamak için kuruldu. Aspencade adlı yeni Gold wind tanıtıldı.
1987 CBR600F
1988 GL1500 Gold Wing
1991 Honda'nın kurucusu Soichiro Honda vefat etti.
1992 CBR900RR (893cc)
1996 CBR1100XX Super Blackbird (1137cc)
2000 Fireblade CBR929RR (929cc)
2003 CBR600RR yeniden dizayn edildi.
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:09   #3
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

Kawasaki
1963 Japonya 'nın en eski motosiklet firması Meguro Kawasaki ile birleşti
1965 ilk Kawasaki modeli ABD 'ye gönderildi.
1966 Hantal ve ağır olduğundan başarısız olan W1 (650cc) modeli
Firma daha sonra A1 Samurai (250cc) ve A7 Avenger (350cc) iki ufak versiyonunu çıkararak bu aracın başarısını arttırmıştır
1969 H1 (500cc) (Mach III olarakta bilinir)
1972 H2 (Mach IV) (748cc)
Bu modeller hantaldı ve rakipleri karşısında ağır kalıyordu
1973 750cc olması planlanan Z1 modeli 1968'de Honda CB750 tanıtıldığından 903cc olarak üretildi.
1976 Z1 Z900 oldu motoru güçlendirildi
1977 Z650
1990 ZZR-R1100 (1052cc) Devamında ki 5 yıl en hızlı üretim modeli oldu
1995 ZX-6R
2000 ZX-12R (1199cc)
2002 ZZR-1200
2003 Yeni ZX-6R (636cc), Z1000
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:10   #4
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

ducati marka motorsiklet tarihi (kronolojisi)

Ducati
1926 Mühendis Antonio Cavalieri Ducati ve oğulları Adriano, Bruno ve Marcello tarafından kuruldu.
Adriano Ducati 20 yaşında olamsına rağmen başarılı bir telsiz teknisyeniydi, 60 watt ampül gücü ile İtalya Amerika arasında ilk iletişimi sağladığında takvim yaprakları 1924 ü gösteriyordu. İtalyan Deniz Kuvvetleri bu teknolojiden faydalandı.
1926 Guglielmo Marconi Bologna Üniversitesin 'de Elektrik Mühendisliğinde Onur Derecesi ladı, aynı yıl aynı şehirde kurulan Ducati 'nin ticari ünvanı "Societa' Scientifica Radio Brevetti Ducati" şeklindeydi.
1935 Ducati yeni fabrikaya taşınır
1940 Savaş başlar, orduya elektronik aygıt üretimi başlar
1945 Fabrika bombalarla yıkılır, 7000 işçi artık açıkta kalmıştır
1946 Savaşın sonu, Turin 'de SIATA (Societa Italiana per Applicazioni Tecniche Auto-Aviatorie) fabrikası vardır, gerçekte avukat olan mekanik konusunda amatör olan Aldo Farinelli tarafından yönetilen bir fabrika. Bu avukat 4 stroke 48 cc bir güç ünitesinin patentinin sahibidir ve üretimini yapmaktadır, adı "Cucciolo" dur. Ducati firması Cucciolo 'dan araç gereçleri ve üretim haklarını satın alır ve üretime geçer.
1952 Milan Fuarı, Ducati 65 TS ve aykırı cruiser modeli otomatik şanzıman ve elektrikli marş ile tanıtıldı.
1954 Ducati Meccanica SpA günde 120 ünite üretime çıktı
1956 125 Desmo Ducati ilk yarışını İsveç GP sinde kazandı, yarışı kazanan Gianni degli Antoni ertesi hafta İtalya Monza yarışı antremanları esnasında vefat etti. Bu vefat Ducati 'nin yarışlarda 1958 'e kadar yerini MV Agusta ve Dünya Şampiyonu pilotu Carlo Ubbiali 'ye bırakmasına sebebiyet verdi.
1961 İlk Ducati 250 mdoeli Milan fuarında
1963 Diana Mark 3 Super Sport yollarda, dünyanın en hızlı 250 lik aracı
1963 Cycle World testleri, çeyrek mil Diana Mark 3 Super Sport ile 16.5 saniyede geçildiğinde motor 79.5 mph hızındaydı ve maksimum 104 mph ye kadar çıktı, aynı derginin aynı sene içerisinde yaptığı Yamaha TD-1 racer testinde TD-1 Ducati 'nin performansına yetişemedi.
1965 Ducati Meccanica SpA standart triumph araçları, leyland vans ve kamyon modellerinin İtalya distribütörü oldu
1965 İlk konsept 350 Sebring. Bu araç Ducati takımı pilotu Franco Farne ile Amerika 'ya yarışmaya gitti, 251-700 cc kategorisinde 11. oldu
1968 Mark 3D (Desmodromic) 'nin üretime geçeceği duyuruldu.
1969 Desmodromic Avrupa ve Amerika yollarında.
1971 750GT, yüksek performanslı 500 V-twin ile Duca gene yarışlarda.
1972 Francesco Costa İtalya 'da yarış düzenler, Imola pistinde, Amerika 'dan Avrupa 'ya geçiyordur yarışlar, Ducati 'nin yeni 750 lik modelini göstermek için büyük şans doğmuştur, Amerika 'da Kawasaki için yarışan Paul Smart transfer edilir, beraberinde test pilotu Bruno Spaggiani 'de takımdadır.
1972 Imola yarışında Smart ve Spaggiani 1. lik ve 2. lik alarak kürsüye çıkarlar, bu zafer MV Agusta ve pilotu Agostini ile Triumph pilotu Walter Villa 'ya karşı kazanılmamıştır sadece, BSA, Laverda, Moto Guzzi, Honda, Kawasaki ve Suzuki geride bırakılmıştır, efsane doğmuştur.
1973 Desmo modeli 750 'liklerde Imola şampiyonluğunu gösteren gümüş işlemeye sahip olur.
1974 Vic Camp Ducati 'nin Britanya distribütörlüğünü alır.
1975 Hacim 846cc ye çıkartıldı ve 900ss doğdu
1983 Kimi Kaynaklara göre 1985 'de Ducati, Claudio ve Gianfranco Castiglioni yani Cagiva tarafından satın alındı. Bu birleşme Cagiva 'ya 350 ve 650 cc 'de ilerleme sağlattı. Paris Dakar Rallisinde başarı isteyen Cagiva, Elefant modelini Ducati motoru ile güçlendirerek 10 sene kullandı.
1985 Ducati tasarım ve şase araştırma merkezi Rimini 'de kuruldu. 750 F1 modeli çıktı.
750 cc sonradan 851 cc ye çıkarıldı, yakıt sistemi Ferrari takımının yarış ekipmancısı Weber-Marelli ortaklığı ile geliştirildi.
1987 American AMA Superbike Şampiyonası gibi Dünya Superbike Şampiyonasın 'da 750cc üretim araçları piste çıkar, Lucchinelli takımın pilotudur ve elektrik sorunu yüzüden damalı bayrağı 4. görür, akabinde 851 lik model üretime çıkar. 750 lik gibi bu modelde kırmızı, beyaz ve yeşil renklere sahiptir.
1988 851 modelinin çıkmasıyla 750 F1 satışları düştü
1989 Ducati Paso 906 88bg gücünde
1990 Ducati 900 SS, 750 Sportun 904 cc versiyonu çıktı.
1993 tasarımcı Miguelangel Galluzzi 888 şasesi ile 900cc 2 valf motordan çıplak bir model geliştirdi ve ona 'Il Mostro' yani Monster dedi.
1996 Ducati 'yi Texas Pacific Grubu satın aldı.

Ducati 1968 'de Marco Lucchinelli ile Dünya Superbike Şamp. 'da 2 5. almış, ardından bu başarılar artmış, şampiyonluklar görülmüş, 1988 'den bu yana firma katıldığı 143 yarışın 78 'ini kazamış. 1988 sürücü ve markalarda 5., 1989 sürücü ve markalarda de 3., 1990 'da Raymond Roche 'nin kullandığı 851 modeli ile sürücülerde şampiyon, markalarda 2., 1991-1992 Amerikan Doug Polen ile iki şampiyonluk, ilk şampiyon 851, 888 modeli ve 916 modelleri hepsi efsane olmuş milyonlarca motosikletseverin gönlünde taht kurmuşlardır.

1990 'da Superbike dünya şampiyonu olan Raymond Roche Ducati 'nin Superbike Dünyasında yerini sağlamlaştırmıştır. 1983 'den bu yana Roche çok prestijli yarışlar kazanmış, 500cc Dünya Şampiyonluğunda 3. olmuş, 1985 Fransız Gran Prixinde 2. olmuş ve 1987 yılında Ducati 'ye geçmiştir. Daha sonra Amerikan Doug Polen Roche 'un yerine geçmiş. Polen özellikle amatör yarışlarda kendini kanıtlamış, AMA, Japon Formula I ve Formula III lerde derece görmüş, 1991-1992 yıllarında aldığı şampiyonluklar ile Ducati 'nin imajını perçinlemiş sürücüdür.
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:10   #5
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

bmw marka motorsiklet tarihi (kronolojisi)

BMW
1916 yılında "Rapp Motorenwerke AG" ve "Gustav Otto Flugmaschinenfabrik" adlı firmalar "Bayerische Flugzeugwerke AG" ismi altında birleştiler. Bir süre sonra da “Bavyera uçak Fabrikaları” olan ünvanı, “Bavyera Motor Fabrikaları” anlamına gelen "Bayerische Motoren Werke AG" şekilde değişti ve BMW markası doğdu.
1922 ilk motosiklet modeli olan R32 üretildi
1923 BMW motorlarının hala simgesi olan boxer motorlar kullanılmaya başlandı.
1925 R37 ve R 39 modelleri
1929 R11 ve R16 modelleri, boru yerine çelik levha
1935 R12 ve R17 modelleri ile birlikte dünyada ilk defa hidrolik amortismanlı teleskopik furşlar tanıtıldı. Aynı yıl 10.000 adet motosiklet üretildi.
1936 tekrardan boru şaseye geçildi
1938 İlk defa arka suspansiyon kullanımı
1941 R75
1948 Yeni bir başlangıç. Savaş sonrası ilk motosiklet modelleri, R24 ve R25
1952 600 cc lik ve 35 HP gücünde R68 modeli üretilmeye başlandı. 160 km/ h gibi alışılmadık yüksek hızlara erişen bir modeldi.
1960 Münih fabrikalarının son motosikleti R69S
1969 Motosiklet sektörüne geri dönüş. “/5” ( R50/5 , R60/5 , R75/5 ) serisi motorlar piyasaya çıktı.
1973 R90 S ve R90/6
1976 1000 cc lik motor
1980 yeni R serisi motorlar
1983 BMW nin ilk 4 silindirli ve 1000 cc lik serisi olan K100 tanıtıldı.
1985 3 silindirli motor K75
1987 dünyanın en kuvvetli endorosu
1989 BMW K1
1991 1 milyonuncu motor
1993 R 1100 RS ile beraber ,4 ventilli ve dijital Motor elektroniği ile geliştirilmiş yeni bir boxer teknolojisi ortaya çıktı. Ayrıca F650 üretildi
1997 İlk BMW cruiser : R1200 C
1998 K1200 LT
2000 Üstü kapalı şehir motosikleti, BMW C1
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:10   #6
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

Harley-Davidson marka motorsiklet tarihi (kronolojisi)

Harley-Davidson
1903 Milwaukee 'de Harley Davidson kuruldu
1903 Bill Harley ve Arthur Walter Davidson ilk Harley-Davidson modelini üretti
1908 154 ünite motosiklet Davidson'un babasının yaptığı ahşap kasasıyla üretildi.
1909 45-derece V-Twin motor üretildi.
1910 Efsanevi "Bar and Shield" logo kullanılmaya başlandı.
1912 Harley-Davidson yeni fabrikasını kurdu ve Japonya 'ya üretime başladı. Amerika 'da 200 bayiisi mevcuttu.
1914 Sidecar eklendi
1915 Harley-Davdison 2 ileri şanzımanı üretti.
1917 Harley-Davidson dünyada ki en büyük motosiklet üreticisi oldu.
1932 3 tekerlekli Servi-Car tanıtıldı, "Eagle" tüm Harley-Davidson benzin depolarında yerleştirilmeye başladı.
1937 William A. Davidson vefat etti.
1942 Walter Davidson vefat etti.
1943 Bill Harley vefat etti.
1940'lı yıllarda Harley-Davidson üretimlerini savaşa gönderdi, Army-Navy (Kara-Deniz) "E" ödülü aldı.
1965 George Roeder modifiyeli Harley-Davidson Sprint ile dünya yer hız rekorunu 177.225 mph ile 250cc motosiklet kategorisi için kırdı.
1969 Harley-Davidson Amerikan Makine ve Döküm firması ile birleşti.
1987 Harley-Davidson New York borsasında.
1993 "90. Yıldönümü" kutlandı.
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:10   #7
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

MZ marka motorsiklet tarihi(kronolojisi)

MZ
1906 yılında temel taşı genç danimarkalı mühendis Jörgen Skafte Rasmussen tarafından Zschopau daki boş tekstil fabrikasının alınması ile atıldı
1907 yılının 13 nisan günü genç Mühendis Kurduğu firmanın adını Zschopau şehir mahkemesinde "Rasmussen & Ernst" olarak tescilledi..Firma iş , ev aletleri ve araba aksesuarları üretecekti
1912 yılında fabrikanın adı "Zschopauer Maschinenfabrik J.S. Rasmussen" olarak değişti
1917 yılında diğer fabrikalar gibi devlet tarafından silah üretimine zorlandılar. .(1. dünya savaşı).. Mermi kovanı üretimi yanı sıra buharla çalışan araba üretimi için teşebbüste bulundular..İflas ettiler ama DKW ("Dampf Kraft Wagen", Buhar gücü ile çalışan otomobil). Markası doğu
1919 diğer bir kilometre taşı fabrikanın tekrar ayakta kalabilmek için ürettiği 2 zamanlı ufak motoru Leipzig fuarında halka tanıttılar.. DKW artık "Des Knaben Wunsch" (Erkek çocukların arzusu) olarak anılıyordu …
1920 tek beygirlik yardımcu motoru bir bisiklete taktılar ..Artık DKW "Das Kleine Wunder" (Küçük mucize) diye anılıyordu
1921 scooter modelinin ilk örneği sayılabilecek Golem ve Lomos üretildi..DKW ilk yarış deneyimini ADAC ın organize ettiği Berlin – Heidelberg arasında düzenlenen 800 km lik yarışta yaşadı..Yarış sonunda DKW 1. lik 2. lik ve 3. lük ödüllerinin sahibi oldu..
1922 asıl motosiklet prejeleri olan Zschopau üretime geçti..İlk motor yarışında ki zaferin ardından "Reichsfahrtmodell" diye adlandırıldı ..148 cc 2 zamanlı 2,5 beygirlik motosikletleri piyasaya çıktı..Firma adı “Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen” (Zschopau Motor firması J.S. Rasmussen ) olarak değişti.
1924 DKW çelik modeli SM motor üretiminde markaya öncülük etti …50 000 DKW motosiklet üretildi..
1926 İlk defa motor üreticileri motor için üretim bandı ile tanıştılar..İlk 2 zamanlı 2 silindirli 2,5 beygirlik Motosiklet üretildi.. Başarılar ard arda geldi .Almanya yol şampiyonası ve Almanya grandprisi markanın zaferi ile sonuçlandı
1927 Yarış departmanı kuruldu ..Rasmussen aynı yıl otomotiv ve buzdolabı sektörünede girdi (bizde tersi oldu UĞUR buzdolabı sektörüne ilave olarak motosiklet sektörüne girdi ama 2005 te )
1928 Firma diğer büyük firmaların hisselerini alarak yeni ortaklıklar kurdu .. Audi Werke AG in tüm hisselerini alarak 2357 çalışanı ile dünyanın en büyük motor üreticisi oldu …
1956 yılında firma MZ ismini kullanmaya başladı ve 1990 yılına kadar 3.000.000 dan fazla motosiklet sattılar.
1996 yılında Almanya”nın tekrar birleşmesi ile şirket halka açıldı ..İstenen talep oluşmadı ..
2004 Malezya şirketi olan “Hong Leong Industries” tarafından finansal ve teknolojik olarak desteklenen MZ pazarda yine atağa geçti..

MZ felsefesini oluşturan “her kim motosiklet üretecekse motorunuda kendi üretebilmeli “ anlayışı günümüz Türkiye”sininde en büyük eksiğidir
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:11   #8
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

Mondial marka motorsiklet tarihi kronolojisi

Mondial (FB Mondial)
1948 Fratelli Boseli Mondial tarafından kuruldu
1949 1957 yılları arasında 125cc ve 250cc yarışlarında 5 markalar, 5 sürücüler toplam 10 şampiyonluk kazandı
1952 Efsaneci Ducati tasarımcısı Fabio Taglioni 2 yıl Mondial için çalıştı, 1954 'te Ducati 'ye geçti
Formula 1 kazanan Mercedes-Benz 'in desmo motorlarından esinlenerek kendi prototip desmodromic motorlarını Ducati 'den önce yaptılar
1957 Italyan Tarquinio Provini (125) ve İngiliz Cecil Sandford (250) ile yeniden podyumda
1957 Soichiro Honda İtalyan Count Boselli 'den 125cc ve 250cc de şampiyon olan Mondial yarış motosikletlerinden aldı. 125 cclik Mondial modeli Honda 'nın Motegi Collection Hall 'ine giren ilk yarış motorudur.
1999 Roberto Ziletti gençliğinde ki rüya marka Mondial 'i eski parlak günlerine döndürmek amacıyla Boselli ailesindne satın aldı.
2000 Ziletti yeni Mondial modelleri için Honda 'dan RC51 superbike modellerinde ki güç ünitelerini istedi. Bu Soichiro Honda 'ya verilen ilk yarış motorunun geri ödemesi gibi olacaktı, Honda ilk defa güç ünitesini başka bir markanın üretiminde kullanmasına izin verdi.
2005 Firma mali krize girdi, bazı anlaşmalar yapıldı, iptal edildi 2005 'de Monza Mondial Moto SPA 'yı sattı.
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 11-26-2009, 16:11   #9
Kullanıcı Adı
AyÇa
Standart

Hyosung marka motorsiklet tarihi (kronolojisi)

Hyosung
1958 Hyosung Group of industries
1978 Hyosung Motors & Machinery Inc. kuruldu
1979 Japon Suzuki Motor Corps. lisansı ile Suzuki modelleri üretmeye başladı
1980 Changwon fabrikası tamamlandı
1982 İhracat başladı
1986 Kendi Ar-Ge departmanı
1988 Seul Olimpiyatlarının resmi motosiklet sağlayıcısı
1990 Daesung 'da ki 2. fabrika tamamlandı.
AyÇa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 22:40


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2023

2007-2023 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog