Ayda 26 bin hastaya bakılıyor
Kayseri Diş Hastanesi'nde aylık 26 bin hastaya tedavi hizmeti veriliyor.
Kayseri Nimet Bayraktar Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, aylık 26 bin hastaya hizmet veriyor. 3 bin diş dolgusunun yapıldığı merkezde, her ay ortalama 2 bin 500 protez diş, 800 hareketli protez, bin 100 kanal tedavisi, 3 bin diş eti tedavisi, 10 bin diş çekimi hizmeti veriliyor.
2006 yılında aylık 10 bin hastaya hizmet verildiğini anlatan Nimet Bayraktar Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi Başhekimi Dr. Duran Tekin, 2007 yılı itibarıyla hizmet verilen hasta sayısının katlanarak arttığını ifade etti. Tekin, merkezlerinde 2006 yılında 174 bin olan poliklinik hizmeti sayısının 2007 yılında 275 bin olduğunu belirtti. 2008 yılında her ay 26 bin hastaya poliklinik yapıldığına işaret eden Tekin, "Merkezimizde 2006 yılında 20 olan diş hekimi sayısını 51'e çıkarttık. 25 diş teknisyeni ve 10 hemşire ile birlikte merkezde verilen hizmet kalitesi ve poliklinik sayısını artırdık." dedi.
Kamu hastanelerinde sadece diş çekimi ağırlıklı hizmetlerin olduğunu hatırlatan Duran Tekin, bu anlayışın merkezlerinde tamamen yok olduğuna işaret etti. Hasta memnuniyetini ön planda tuttuklarını kaydeden Tekin, bu doğrultuda diş ve ağız sağlığı ile ilgili hemen hemen bütün tedavilerin bu merkezde yapılabildiğini vurguladı.
Diş tedavisinde kullanılan aletlerin temizliği ve hijyenik olması noktasında dikkat ettiklerini anlatan Tekin, şu bilgileri verdi; "Diş tedavisinde kullanılan aletlerin hastadan hastaya bulaşıcı bazı hastalıkların geçmesine neden olabilmektedir. Özellikle bu noktada dikkatli davranıyoruz. Kullanılan bütün cerrahi aletler dezenfekte edilerek tek tek poşetlenip her hasta için ayrı ayrı kullanılmaktadır. Sadece Kayseri değil bölgedeki illerden de merkezime gelen hasta sayısının fazla olması nedeniyle personel sayısını artırdık. Bunun verimi olarak yapılan günlük poliklinik sayısın bin 200'lere çıktı. 24 saat hizmet veren merkezimizde, hastanın tedavisini aynı hekimin yapmasıyla birçok sorun ortadan kaldırılmıştır. Böylece hasta ve doktor birbirini tanıyor. Doktor hastaya yapılan tedaviyi daha rahat takip etme imkanı buluyor."
Dr. Duran Tekin, 2005 yılında faaliyete geçen hastanelerinin hizmet verdiği hasta sayısının her yıl yüzde 100'lere varan artış gösterdiğine dikkat çekerek, "Fiziki olarak yetersiz kalan merkezimizin genişletilmesi için ek bina çalışmalarına başlandı" dedi.
haber10
|