sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > EĞİTİM - ÖĞRETİM - KARİYER > Liseler ve Üniversiteler
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Liseler ve Üniversiteler Lise ve üniversite ilgili her paylaşım burada.

Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 01-20-2010, 12:06   #1
Kullanıcı Adı
denizci
Standart bursa Zübeyde Hanım Anadolu Kız Meslek ve Kız Meslek Lisesi







BURSA ZÜBEYDE HANIM
ANADOLU KIZ MESLEK VE KIZ MESLEK LİSESİ TARİHÇESİ
Okulumuz 1974 yılında Necatibey Kız Meslek Lisesi bünyesinden ayrılan, o zamanki adıyla Akşam Kız Sanat Okulu’nun bağımsız hale getirilmesi sonucu Pratik Kız Sanat Okulu olarak yeni bir sistemle eğitim ve öğretimle geçici binalarda devam etmiştir.



1976 yılında bünyesinde Anaokulu açılmıştır. 1982 yılında geçici olarak binaya taşınmıştır. 1983 yılında Vali Zekai Gümüşdiş’in öncülüğünde Türk Hava Kurumu’nun katkıları ile okul bina inşasına başlanmış ve 9 Şubat 1985’te Arap Mehmet Mahallesi, Ebu Şahme Sokakta, Mithatpaşa İlköğretim Okulu bitişiğinde yapımı tamamlanan kendi binasına taşınmıştır. 1986-1987 öğretim yılında 75 öğrenci ile Bursa merkezinde açılan ikinci Kız Meslek Lisesi olmuştur. Kısa bir sure sonar İl Danışma Kurulu Kararı ile Ulu Önderimiz Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım’ın adı verilmiştir.
1999-2000 öğretim yılında bünyesine Anadolu Kız Meslek Lisesi katılmıştır.
Anadolu Kız Meslek Lisesi bünyesinde Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, ve Bilgisayar bölümleri bulunmaktadır. Kız Meslek Lisesi’nde ise Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Giyim Üretim Teknolojisi, El Sanatları Teknolojisi, Yiyecek İçecek Hizmetleri, Grafik & Fotoğraf Alanları bulunmuktadır.



Bilişim Teknolojileri Sınıfı
Bu resim ekranınıza sığabilmesi için küçültülmüştür. Bu alana tıklayarak büyük resimi görebilirsiniz. Orjinal resimin boyutları 640x427.




Bilişim Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim teknolojileri sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeni ile bilişim teknolojileri sektörü, stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.


Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Programında;
  • Bilgisayar Teknik Servisi,
  • Veri Tabanı Programcılığı,
  • Web Programcılığı,
  • Ağ İşletmenliği
dalları yer almaktadır.
2007/2008 Eğitim Öğretim yılında okulumuzda Veri Tabanı Programcılığı dalı seçilmiştir.
VERİ TABANI PROGRAMCISI
Tanım
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya sahip nitelikli kişidir.

Amacı
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım yapma, yedek alma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Eğitim/Kariyer İmkanları
Veri Tabanı programcısı;Meslek eğitimi meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Veri Tabanı Programcılığı sertifika programında verilecektir.

Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY–1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA–1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek
öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.




Çocuk Gelişimi Sınıfı
Bu resim ekranınıza sığabilmesi için küçültülmüştür. Bu alana tıklayarak büyük resimi görebilirsiniz. Orjinal resimin boyutları 640x427.




Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Yaşadığımız yüzyılda ülkelerin iyi yetişmiş, donanımlı, mutlu, sevmeyi bilen, duyarlı, düşünebilen, doğru karar verebilen, ülkesini seven bireylere gereksinimi vardır. Bunun için de sağlıklı ve iyi bir eğitim ortamının oluşturulması gerekmektedir Günümüzde erken çocukluk eğitiminin yanı sıra özel eğitim kurumlarının hızla yayılması, bu sektörde büyük bir ihtiyaç doğurmuştur.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı Programında;
1- Erken çocukluk eğitimi,
2- Özel eğitim dalları yer almaktadır.

MEGEP çalışmaları kapsamında, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında "erken çocukluk öğretmen yardımcısı" ve "özel eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı" mesleklerinde öğretim programları hazırlanmıştır. Bu dallarda eğitim ve öğretim verilmesi sektördeki eğitimli ve nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasında önemli katkılar sağlayacaktır.

Çocuk Gelişimi ve Eğitim alanı program geliştirme çalışmaları; Milli Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, sektör temsilcileri, üniversiteden alan uzmanları ve meslek elemanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır
.

2007-2008 Eğitim/öğretim yılında okulumuz bünyesinde “Erken çocukluk eğitimi” ve “Özel eğitim” dalları açılmıştır.



Giyim Üretim Teknolojileri Sınıfı






Giyim Üretim Teknolojisi GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
Giyim ve hazır giyim sanayi, sağladığı istihdam imkanı, üretim sürecinde yarattığı katma değer ve uluslar arası ticaretteki ağırlığı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecinde önemli rol oynar. Tekstil ve hazır giyim sanayi, gelişmiş Pazar ekonomilerinde yaratılan katma değer sıralamalarında ilk sıralarda yer almaktadır. İmalat sanayi içindeki katma değer payı 1/6’dır.
Giyim Üretim Teknolojisi Alanı Çerçeve Öğretim Programında;
  • Kadın Giyim Modelistliği;
  • Erkek Giyim Modelistliği;
  • Çocuk Giyim Modelistliği;
  • İç giyim modelistliği;
  • Hazır giyim model makineciliği;
  • Deri giyim;
  • Kadın terziliği;
  • Erkek terziliği;
  • Kesim dalları yer almaktadır.
Giyim Üretim Teknolojisi alanı ve altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslar arası düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan program hedeflenmiştir.
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
Alanın Tanımı: Giyim Üretim Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliliğini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alanlardır.
Alanın Amacı: Giyim Üretim Teknolojisin alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Giriş Koşulları: Öğrencilerin sağlık durumu, Giyim Üretim Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.
İstihdam Alanları:
  • Atölyeler
  • Hazır Giyim İşletmeleri
  • Modaevi-Butik
  • Kendi işyerleri vb. yerlerde çalışabilirler.
2007-2008 Öğretim yılında okulumuz bünyesinde Kadın Giyim Modelistliği dalı eğitimi verilmektedir.




Yiyecek İçecek Teknolojileri Sınıfı






Yiyecek İçecek Hizmetleri YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Turizm sektöründeki gelişmeler,milli gelir içerisindeki payının artmasını ve önemli istihdam alanı haline dönüşmesini sağlamıştır.Turizm gelirlerinin ödemeler dengesine olumlu katkısı ve yabancı sermayeyi ülkeye çekebilmesi sektörün önemini açıkça ortaya koymaktadır.
Turizm sektöründeki gelişmelerin yanı sıra toplumdaki sosyo-kültürel ve ekonomik değişimler;Yiyecek İçecek Hizmetleri alanının da gelişimini hızlandıracak önemli bir istihdam alanı haline dönüşmesini sağlamıştır.Hızla değişen dünyada yiyecek içecek hizmetleri alanının rekabet koşullarına ayak uydurabilmesi için sektörün istediği yeterlikleri kazanmış kaliteli ara kademe insan gücünü yetiştirmek zorunlu hale gelmiştir.Bu nedenler alanımızda yani yaklaşım ve düzenlemeleri gerekli kılmıştır.
Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Çerçeve Öğretim Programında;
  • Mutfak
  • Servis
  • Pastacılık
  • Bar
  • Host-Hosteslik(uçak,tren ve otobüs) dalları yer almaktadır
Okulumuzda bu alana bağlı iki dal açılmıştır.Atölye ortamının uygun olması nedeni ile Mutfak ve Pastacılık alanları tercih edilmiştir.
MUTFAK ALANI
Tanımı : Mutfak araç-gereç ve ekipmanlarını kullanarak hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun yiyecek üretimi yapma ve serviste hazır hale getirme yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı : Aşçılık mesleğinin yeterliliklerine sahip meslke elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
PASTACILIK ALANI
Tanımı : Pastane mutfağa araç-gere. Ve ekipmanlarını kullanarak,hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun pastane ürünlerini yapma süsleme ve servise hazır hale getirme yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı : Pastacılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı; bireylere temel bilimleri içeren bilgi ve beceriler ile Yiyecek İçecek Hizmetleri sektöründeki mesleklere ilişkin özel meslekteki bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çevredeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, çağdaş teknolojiyi kullanabilen, problem çözebilen, alanında kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli ürün ve hizmet sunabilen uygulama sonuçlarını izleyerek değerlendiren ve gerekli önlemleri alabilen, araştırma yaparak her konuda yenilikleri takip eden ve hayata geçirebilen bütün kaynakları etkili ve verimli kullanarak maliyet hesabı yapabilen, kendi işyerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirmeyi planlayan tekniğe uygun üretim yapan bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.




Grafik ve Fotoğrafçılık Sınıfı






Grafik ve Fotoğraf GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI
Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
Grafik ve Fotoğraf alanı Çerçeve Öğretim Programı ile bireylere, öncelikle temel bilgileri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çağımızın gereği olan insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterliklerini kazandırmak hedeflenmiştir.
Grafik ve Fotoğraf alanı Çerçeve Öğretim Programında;
  • Grafik,
  • Fotoğraf Çekim,
  • Fotoğraf Baskı dalları yer almaktadır.
Okulumuzda sektör ihtiyaçları göz önünde tutularak Grafik Dalında eğitim öğretim verilmektedir.


  • GRAFİK (GRAFİKER)
Tanımı: Bir mesajı görsel yolla belirli bir hedef kitleye ulaştırmak amacıyla tasarımları elle ve bilgisayarla sanatsal ölçütler içinde hazırlama yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında grafikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
  • FOTOĞRAF ÇEKİM (FOTOĞRAF ÇEKİM ELEMANI)
Tanımı: Ürün veya konunun fotoğrafını çekme, çektiği fotoğrafları baskıya hazır hâle getirme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf çekim elemanı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
  • FOTOĞRAF BASKI (FOTOĞRAF BASKI OPERATÖRLÜĞÜ)
Tanımı: Çeşitli özelliklerdeki, klasik veya otomatik banyo ve baskı sistemlerinin çalışmaları hakkında yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf baskı operatörlüğü mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Grafiker olmak isteyenlerin;
  • Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,
  • Renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilen,
  • Estetik görüş sahibi, güzel sanatlara karşı ilgili olan,
  • Hayal gücü zengin, yaratıcı,
  • Tasarımlarını çizgi yolu ile ifade edebilen,
  • Sosyal, psikolojik, sanatsal alanlara ilgili,
  • Yeniliklere açık, teknolojiyi yakından izleyen,
  • Dikkatini belli bir noktaya yoğunlaştırabilen kimseler olmaları gerekir.
    Fotoğraf çekim elemanı veya fotoğraf baskı operatörü
    olmak isteyenler;
  • Yaratıcı, atik, hızlı karar alabilen, isabetli zamanlama yapabilen,
  • İyi gözlem yapabilen, iletişim becerilerine vakıf,
  • Estetik duygusuna sahip, görsel hafızası güçlü,
  • El becerileri gelişmiş, pratik zekâsı olan,
  • İş ahlakına sahip, dikkatli, problem çözme yeteneği olan, hızlı öğrenebilen,
  • Protokol bilgisine sahip,
  • İnsan psikolojisi mesleki alanında yeni teknolojik gelişmelere açık,
  • Dış görünüşüne özen gösteren nitelikte kimseler olmaları gerekir.

    İŞ BULMA İMKÂNLARI
    Grafikerlik
    dalından mezun olan öğrenciler;
  • Orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında,
  • Grafik tasarım stüdyolarında,
  • Reklam ajanslarında,
  • Televizyon, gazete vb. basın kuruluşları,
  • Bünyesinde tanıtım birimi bulunan tüm kurum ve kuruluşlarda vb. yerlerde çalışabilirler
Fotoğraf çekim elemanı ve fotoğraf baskı operatörleri dallarından mezun olan öğrenciler;
  • Ülkemizde fotoğraf sektöründe yer alan kuruluşlar,
  • Fotoğraf stüdyoları,
  • Fotoğraf ile ilgili yayıncılık yapan kuruluşlar.
  • Televizyon, gazete vb. basın kuruluşları
  • Fotoğraf laboratuvarları
EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI
Meslek eğitimi: meslek liselerinin Grafikerlik dalında sertifika verilecektir. Lise eğitimi sonrasında meslek yüksek okullarının;
  1. Fotoğrafçılık
  2. Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
  3. Grafik Tasarımı
  4. Halıcılık ve Desinatörlüğü
  5. Matbaacılık
  6. Mimari ve Dekoratif Sanatlar
  7. Serigrafi
  8. Tasarım ve Basım Yayıncılığı
  9. Açıkhava Reklâm Ürünleri ve Serigrafi
  10. Cam-Seramik
  11. Çini İşlemeciliği
  12. Endüstriyel Seramik
  13. Mimari Dekoratif Sanatlar
  14. Seramik
  15. Halıcılık ve Desinatörlüğü
  16. Mimari Dekoratif Sanatlar
  17. Tasarım ve Basım-Yayımcılık bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının Grafik / Grafik Sanatlar, Grafik Tasarımı alanlarından mezun olanlar yükseköğretim lisans programlarına ek puan ile girebilecekleri
  • Matbaa Öğretmenliği
  • Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği’dir.
Güzel Sanatlar Fakültelerinin özel yetenek sınavı ile öğrenci alan ilgili bölümlerine girebilirler. Adres Dikkaldırım mah. Zübeyde Hanım Cad.
ACEMLER OSMANGAZİ/ BURSA
Telefon
0 (224) 234 10 32
Faks
0 (224) 234 10 33
E-mail Web Site
denizci isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 00:55


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2025

2007-2025 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı