|
Ekonomi Ekonomi ile ilgili haber,yorum ve araştırmalar bu bölümde. |
Seçenekler | Stil |
03-13-2009, 14:35 | #1 |
110 milyon lira yatırımla, 2 bin kişiye iş imkânı sağlayacağız
110 milyon lira yatırımla, 2 bin kişiye iş imkânı sağlayacağız
http://www.zaman.com.tr/haber.do?hab...rleri-de-vurdu BİM Üst Yöneticisi (CEO) Jos Simons, ekonomik krize rağmen Türkiye'de perakende sektörünün büyümeye açık olduğunu söyledi. Ekonomik krize rağmen geçen yıl cirosunu yüzde 42 artışla 4,2 milyar liraya ulaştıran BİM, büyümesini bu yıl da sürdürmeyi planlıyor. Şirketin hedefi 110 milyon lira yatırımla 350 yeni mağaza açmak ve 2 bin kişiye iş imkânı sağlamak. Türkiye'de perakende sektörünün geleceğinin parlak olduğunu belirten BİM Üst Yöneticisi (CEO) Jos Simons, ayrıca bankacılık sektörünün sağlamlığı ve genç nüfusu sayesinde krizden birçok gelişmiş ülkeden daha az etkilendiğini kaydetti. İndirim marketler zinciri BİM, 2008 yılı performansı ve 2009 yılı beklentilerini açıkladı. Buna göre geçen yıl 551 yeni mağaza açan şirket 2008 sonu itibarıyla toplam mağaza sayısını 2 bin 285'e çıkardı. 2009 yılı başında gerçekleştirilen yeni açılışlarla da bu rakam 2 bin 330'a ulaştı. Türkiye çapında daha yaygın hizmet sunmak için bölge merkezlerinin sayısını da 16'dan 23'e çıkardı. Açılan yeni mağazalara ve artan ihtiyaçlara paralel olarak çalışan sayısı da geçen yıl 10 bin 300'den 13 bin 700'e çıktı. Şu anda 14 bine ulaşan istihdam sayısına, 2009'un tamamında yaklaşık 2 bin kişi daha eklenmesi planlanıyor. Günde 1,5 milyondan fazla kişinin marketler zincirinde satılan ürünlerin yüzde 56'sı özel markalı ürünlerden oluşuyor. Fiyat hassasiyetinin arttığı, tüketicilerin tasarruf eğilimine girdiği kriz döneminde yüzde 15-45 fiyat avantajı sağlayan özel markalı ürünlere olan talep artmış. BİM'in CEO'su Simons, Türkiye'de perakende sektörünün geleceğinden umutlu. Gıda perakendeciliğinde organize pazarın, genel pazar içinde yüzde 40'lık paya sahip olduğunu vurgulayan Simons, bu oranın gelişmiş ekonomilerde yüzde 90 seviyesinde bulunmasının, bu konuda önemli bir potansiyele işaret ettiğini kaydetti. Simons'un dikkat çektiği bir diğer konu da Türkiye'nin krizden gelişmiş ülkelere göre daha az etkilenmesi. Simons, bunun iki sebebi olduğu görüşünde. Birincisi, 2001 krizinin ardından alınan tedbirler sonucu bankacılık ve finans sektörünün güçlü ve sağlam olması. İkincisi ise 70 milyonu aşkın genç ve dinamik nüfusun sürdürülebilir ekonomik büyümeye imkan sağlaması. BİM Finans Direktörü Haluk Dortluoğlu, düşük kâr marjıyla çalıştıklarını ve verimlilik artışı sebebiyle kâr artışı sağladıkları durumlarda bunu fiyatlara yansıtarak fiyatlarda düşüş sağlamayı hedeflediklerini kaydetti. Dortluoğlu, buna uygun olarak kâr marjlarının yüzde 2,7 seviyesinde gerçekleştiğini açıkladı. Dortluoğlu, mağazalar zinciri olarak bir hedeflerinin de enflasyonun düşük kalmasına katkı sağlamak olduğunu, ürün fiyatlarının enflasyonun altında kaldığını ifade etti. Fas'ta 40 mağaza açacak Avrupa'daki indirimli mağaza konseptini Türkiye'ye taşıyan BİM, dünyaya açılıyor. Şirket Fas'ta zincir kurmaya hazırlanıyor. İlk etapta bu sene 40 mağaza açmayı planlayan BİM, 4-5 yıl içinde 250 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Nisan ayında Fas'ta ilk mağazalarının açılışını gerçekleştireceklerini belirten CEO Simons, "Öncelikle Türkiye, sonra Fas... Yabancı yatırımlarımızı adım adım gerçekleştireceğiz. 2-3 yıl sonra, Fas'taki deneyimlerimizden ders aldıktan sonra bir sonraki adımımızı tartışacağız." dedi. Simons, yurtdışına açılmada ilk olarak Fas'ı tercih etmelerinin sebebini ise şöyle açıkladı: "Fas'ın durumu BİM'in ilk olarak açıldığı 15 yıl öncesinin Türkiye'sine benziyor. Orada modern perakende başlangıç aşamasında." RAKAMLARLA BİM* Ciro 4,2 milyar TL Net kâr 114,2 milyon TL Yatırım miktarı 191 milyon TL Mağaza sayısı 2.285 Çalışan sayısı 13.700 (*) 2008 sonu itibarıyla |
|
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|