Genç yaşta patron olmak için İnternet
Genç yaşta patron olmak isteyenlerin tercihi: İnternetten ticaret.
Teknolojiyle birlikte ticaret alanları da genişliyor. Son gözde ise sanal ortam. Genç yaşta internette kurdukları siteler üzerinden ticarete atılanlar, kısa sürede bir işe sahip olmanın ötesinde iyi de para kazanıyor.
Başta Facebook olmak üzere bir grup Harvard'lı öğrenci tarafından kurulan ve kısa sürede dünyanın en popüler sosyal web sitesi halini alan şirket hikâyeleri, gençlerin sanal ticarete olan ilgisini artırıyor. İstanbul Kadıköy'de yaşayan lise öğrencisi üç gencin Çin'den getirttikleri on bin şarj aletini site aracılığıyla satmaya başlaması bunun açık örneği. İstanbul'da da google'a rakip çıkarmak için başlatılacak seminerlere ticari projeleri ile başvuran yüzlerce kişinin genç ve öğrenci olması bu yönelimi destekliyor. Bilişim Güvenliği Derneği Başkanı Faruk Kekevi'ye göre 'kısa sürede dünyanın en pahalı şirketine CEO olma' hayalini en çok lise mezunları ve üniversite öğrencileri kuruyor.
Kadıköy'de çocukluk arkadaşı üç gencin başarılı internet şirketlerinin hikâyelerinden etkilenip Çin'den şarj aleti getirerek satmaya başlaması ticarete başlama yaşının ne kadar düştüğünü gösteriyor. Nâzım Akmandil (19), Yusuf Aydın (19) ve Kerem Ülgen (19) şimdi de dijital formlar ile ilgili bir ticari projeyle sanal âleme atılmayı planlıyor. Kendi internet şirketini kurmak isteyenlerle yatırımcı ve profesyonelleri bir araya getirmeyi amaçlayan etohum'un kurucusu Burak Büyükdemir, google gibi büyük firmalara rakip çıkarmak için başlatacakları eğitim seminerlerine yapılan 600'ü aşkın başvuru sahibinin yarısının halen okumakta olduğunu söylüyor. Büyükdemir, Türkiye'de iş yapan binlerce site sahibinin yaş ortalamasının da oldukça genç olduğuna dikkat çekiyor.
İzmir'de kurulan ve sanal dünyada ayakkabı satışını başlatan pabbuc.com da genç girişimcilerin eseri. Metin Kahraman ve Harun Pekşen tarafından kurulup firma ve markalara yenilikçi öneriler getiren ideshot.com da gençlerin kurduğu ticari projeler arasında. Büyükdemir, etohum'un kuruluş amacının da gençlerin bu isteklerini ve potansiyellerini değerlendirmek olduğunu vurguluyor. Yemeksepeti.com da Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun olan iki gencin restoranları sanal ortamda birleştirme fikriyle ortaya çıkmıştı. Gittigidiyor.com ise İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümü mezunu Burak Divanlıoğlu ve Serkan Borançılı tarafından kurulmuştu. Bu örneklerin hızla arttığını belirten Büyükdemir, "Öğrenciler artık bir işte çalışmak yerine kendi patronları olmak istiyor. Bunların arasından geleceğin işadamları çıkması da muhtemel." diyor.
|