|
Ekonomi Ekonomi ile ilgili haber,yorum ve araştırmalar bu bölümde. |
Seçenekler | Stil |
07-10-2010, 15:15 | #1 |
Dev firmalar onun peşinde
Yumurcak TV'de çocukları ekran başına kilitleyen çizgi film karakteri Caillou (Kayyu), her sektörden firmaları da peşinden sürüklüyor Şirketler, ayakkabıdan perdeye, tişörtten klimaya, bardaktan kitaba kadar birçok ürünü Caillou lisansı altında üretmek istiyor. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'na bu sene, Başbakan Tayyip Erdoğan'ın koltuğuna oturan öğrenciyle Başbakan arasındaki Caillou (Kayyu) sohbeti damgasını vurmuştu. Zaman'ın haberine göre, öğrencinin, "En çok hangi çizgi film karakterini seviyorsunuz?" sorusu üzerine Erdoğan, çizgi film seyretmeyi torunlarına bıraktığını söylemiş ve "Özellikle büyük torunum Caillou'yu çok seviyor. Eğitici bir özelliği var." demişti. Türkiye'de üç yıl önce Yumurcak TV'de gösterilmeye başlanan ve izlenme rekorları kıran çizgi film kahramanı Caillou, birçok dev şirketi de peşinden sürüklüyor. Özellikle çocukların Caillou'ya tutkusunu dikkate alan firmalar ayakkabıdan perdeye, tişörtten klimaya, bardaktan kitaba kadar birçok ürünü Caillou lisansı altında üretmek istiyor. Bu firmalardan Dönmezler AŞ kırtasiye ürünlerini, Sesli AŞ battaniyelerini, Sanko-Airfel klimalarını, Akınal-Bella terliklerini, Uğur AŞ şapkalarını, Bücürük AŞ dış giyim ürünlerini, Örmak Degar bardak ve duvar saatini Caillou lisansıyla üretmek için, bu çizgi film kahramanını Türkiye ile tanıştıran Yumurcak Dünyası ile anlaşma imzaladı. Sadece Haziran 2009'dan bu yana 1 milyondan fazla DVD-VCD, karton yapboz, hikâye, boyama ve faaliyet kitabı gibi Caillou ürünleri üretildi. Bu ürünler Boyner'in 37, Adese'nin 128, NT'nin 79, D&R'ın 91, Bücürük'ün 35, Carrefour'un 184, Media Markt'ın 114 mağazası, Özdilek, Huzur, Real, Metro, Maxi Toys, Kipa ve hepsiburada.com üzerinden Türkiye'nin dört bir yanında minik sevenlerine ulaşıyor. Günümüzde birçok ünlü yazar ve sanatçıların dahi ulaşamadığı bu basım rakamları bir yana, şirket yetkililerine göre yoğunluk daha yeni başlıyor. Çünkü aralarında Alfemo ve Alpino Mobilya, Brillant Perde, Ülker Süt, Kaşmir, Bahariye Halı, Şölen Çikolata, Elvan Çikolata, Saka Su ve Piyale, Ümit Bisiklet, Ziylan-Uğur Ayakkabı, Met Ayakkabı'nın da bulunduğu onlarca şirket Yumurcak Dünyası ile görüşmelerine devam ediyor. Bu yoğunluğa yetişmek için çalışan sayısını bir yılda üç katına çıkardıklarını anlatan Yumurcak Dünyası Genel Müdürü Kadir Kuza, uzun ve sabırlı çalışmaları sonunda Türk aile yapısına uygun bir çizgi film kahramanı keşfetmenin meyvesini topladıklarını söylüyor: "Günümüzde şiddet ve çok zararlı içeriğiyle birçok çizgi filmin istilasına maruz kalan çocuklarımız için ebeveynler Caillou'yu tercih ediyor. Çünkü Caillou, hayali kahramanların sanal uzay mekânlarında alabildiğine savaştığı, aile kavramından uzak ve çocukları zamanından evvel cinsel yönlendirmelerin kıskacından kurtararak sade alışılmış ev hayatına anne ve babası hatta dede ve ninesiyle, kedisi ve kardeşiyle, anaokulu arkadaşlarıyla bir çocuğun psikolojik gelişimini olumlu yönde etki eden öğretici eğitici konuları sunuyor. Bu sebepledir ki; Caillou, hem ebeveynlerin hem de çocukların sevgisini kolayca kazanmış durumda." Kadir Kuza, uluslararası bir kuruluş olan Parent Television Consul'ün (Ebeveyn Televiyon Konsülü) Caillou'yu çocuklar için en zararsız ve okulöncesi çocukların gelişimine en çok faydalı çizgi filmler arasında yerini aldığı mührü ile ödüllendirdiğini kaydetti. Yoğun ilgi sebebiyle Kanada'daki Caillou lisansı veren firmayla sürekli irtibat halinde olduklarını vurgulayan Kuza, minik seyircilere, Kanada'da Caillou'nun yeni bölümlerinin çekimine devam edildiği müjdesini verdi. Bölüm sayısının 300'lere ulaştığını ve şu an kendilerine 26 yeni bölümün daha gönderildiğini ifade eden Kuza, "Bu gidişle yakın bir gelecekte Caillou için bir 'son-final bölümü' görünmüyor." ifadesini kullandı. EN ÇOK PROMOSYON YAPILAN KARAKTER Dünya Pazarlama yönetimi, üç yıl önce Yumurcak Dünyası'nın kurulmasıyla birlikte eğitici ve Türk aile yapısına uygun olduğu için Caillou'yu ön plana çıkarmaya karar vermiş. Ardından fuarlarda, tanıtım ofislerinde pazarlama faaliyetlerine başlanmış. Her gün 40 dakikalık çizgi film yayınlanırken, gün boyu TV reklam ve tanıtımları döndürülmüş. Fakat 2008 yılı sonuna kadar Caillou layık olduğu ilgiyi bulamamış. Bu gelişmelere rağmen Yumurcak Dünyası tanıtım ve reklam çalışmalarını kısmadı ve özellikle Caillou ürün reklamları sayesinde geçen yıl Reklamverenler Derneği'nin en çok reklam verenler listesinde 10. firma olarak yerini aldı. İlginin yavaş yavaş arttığını gözlemleyen Yumurcak Dünyası, 2008'de çizgi kahramanın tüm Türkiye lisans haklarını almak için girişim başlattı. 2009'da konuyla ilgili anlaşma imzalandı. Şirket yetkilileri Caillou'yu önce TV'lerde, sonra fuar, şenlik ve AVM'lerde tanıttı. TV reklam süresi günlük yaklaşık 60 dakikaya çıkarıldı. Nisan 2010'da İstanbul CNR'da düzenlenen Kırtasiye Fuarı'nda en çok promosyonu yapılan karakter olan Caillou için gazeteler de kuponla Caillou ürünlerini dağıtmak için sıraya girdi. Bu esnada tişört, oyuncak, kitap, çalışma masası, scooter, yazı tahtası, karton-ahşap yapboz, nevresim takımı, terlik, çanta, çorap, şampuan, duş jeli, sıvı sabun, battaniye ve oyun hamuru gibi birçok ürün Caillou lisansıyla satılmaya başlandı. Yumurcak Dünyası Genel Müdürü Kuza, bu başarılı sürecin önümüzdeki yıl Türk toplumu ile tanıştıracakları yeni iki kahraman için de yaşanabileceği müjdesini verdi. haberturk |
|
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|