Global kriz özellikle otomotiv sektörünü vurdu. Düşen satışlar önce işten çıkarmaları sonra küçülmeleri ve en son General Motors örneğinde gördüğümüz gibi iflasları yanında getirdi.
Krizin başlangıç noktası olan Amerika Birleşik Devletleri'nde satışları arttıkmak için bayiler ilginç çözümler arıyorlar. Bu çözümlerin en ilginci ise Max Motors firmasından geldi. Max Motors, Missouri'de faaliyet gösteren bir kamyon satıcısı. Firmanın satışlarını arttırmak için bulduğu çözüm ise “Kamyon alana AK – 47 bedava” kampanyası.
Max Motors'dan Mark Muller CNN'e verdiği röportajda tüketicilere 250 dolarlık yakıt ve AK – 47 arasında tercih şansı verdiklerini ve kampanyanın paspas hediye etmekten çok daha yaratıcı olduğunu söyledi. Muller kampanyanın bir topluluk oluşturacağı ve liberalleri kızdıracağı konusunda da oldukça iddialı. Her kamyon alana bir silah kampanyasının satışları ne oranda yansıdığını ise açıklamıyor.
Henüz ülkemizde böyle bir kampanya başlamadı ve umuyoruz ki hiç bir uyanık satıcı da silaha ne kadar meraklı olduğu bilinen toplumumuzda böyle bir kampanya başlatmaz. Bedava silah kampanyasının toplumsal barışın artık daha sık dile geldiği günümüzde satışları arttırabilir hatta Max Motors’un satış konusunda dünya rekoru kırmasına bile sebep olabilir. Fakat kampanyanın kesinlikle etik kurallara uymadığın söylemek bile gereksiz. Otomotiv sektörü bir çok ilginç pazarlama yöntemi kullandı bugüne kadar. Ama bu yöntem gördüklerimiz arasında en gereksiz ve tehlikeli olanı....
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü
sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.