Avrupa'da 1,5 litrelik meyve suyu ile büyüyecek
Avrupa'da 1,5 litrelik meyve suyu ile büyüyecek
İnişli çıkışlı bir ticari yolculuktan sonra 2000 yılında Gülsan Gıda tarafından satın alınan Meysu, uzunca bir pazar araştırmasının ardından meyve suyunu 1,5 litrelik aile boyu pakette piyasaya sürme kararı aldı.
Firma, Türkiye'de ilk defa kullanılacak aile boyu ambalaj için Tetrapak ile anlaşma yaptı. Bir yıl boyunca piyasada tek aile boyu ambalajda satılan ürün olmaya devam edecek. Öncelikle Avrupa pazarında yapılan araştırma sonucunda üretim kararı alan şirket, yeni ürünü şeftali-elma, portakal-elma, vişne-elma, kayısı-elma çeşitleri ve elma-üzüm-havuç-mango-ananas karışık meyve nektarı olmak üzere 5 çeşitte imal edecek. Bu yıl 12 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirten Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkan Vekili Bekir Güldüoğlu, "Yatırımlarımızı uzun ömürlü süt ve meyve suyu üretimi tesislerimize yaptık." dedi. 80 milyon dolarlık cirosunun 50 milyonu Meysu, 20 milyonu Meybuz ve 10 milyonu Nevbağ iştirakleri tarafından gerçekleştirilen firma, 450-500 milyon doları bulan meyve suyu pazarındaki paylarını da artırmayı hedefliyor. 1,5 litrelik meyve suyu toplam cirolarının yüzde 15'ini oluşturacak. Önümüzdeki haftadan itibaren ulusal zincirlerde satışa çıkacak ürünün 10 Ekim'den itibaren televizyonda reklamları dönmeye başlayacak. "Ürünümüzü 1,85-1,95 YTL aralığında bir fiyatla satışa sunmaya çalışıyoruz." diyen şirketin Satış ve Pazarlama Koordinatörü Haluk Kayaslan, litrelik meyve sularının 1,60 YTL ortalamayla satıldığı pazarda makul fiyatla piyasaya gireceklerini kaydetti.
|