Obeziteye karşı susuzluğu gideren 'meyve suyu' üretti
Başta ABD ve Avrupa olmak üzere birçok ülkede son iki yıldır artan obezite (aşırı şişmanlık) için önlemler alınmaya başlandı.
İçecek sektörü, sağlıklı beslenme alışkanlığına yönelenlerin taleplerini dikkate alarak yüzde 100 doğal, düşük kalorili, doğal aroma ile seyreltilmiş, susuzluğu gidermeye yönelik içecekler üretmeye soyunuyor. Bu segmentteki içecekler bugün itibarıyla ABD'de yüzde 40 pazar payına ulaşmış durumda. Golden markasıyla 330 cc ve 1 litrelik hafif pet ambalajlarda üretim yapan Akman Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Akman, "Susuzluğu yeni meyve sularımızla gidereceğiz." diyor. Ersu Golden, gazlı içeceğe alternatif olarak üretilen kalorisi düşük, seyreltilmiş meyve suları (şeftali, portakal, vişne, kayısı, nar, karışık) için 2,5 milyon Euro'luk makine parkuru kurdu. Bu makineler ile 90 derecede ürün pastörize ediliyor, 25 saniyede 20 dereceye düşürülerek pete dolum yapılabiliyor. Böylece Türk meyve suyu üretimi yeni bir segmentle tanışmış oldu. Şirket, büyük alışveriş merkezleri ve zincirlerde GoldenVit olarak adlandırdığı vitamin noktaları oluşturuyor. Ürünler tüketiciye bu noktalarda tattırılıyor. Tüketici sipariş vermek isterse ürünler adresine teslim ediliyor. Önce Konya, Ankara, İzmir ve Ankara illerinde uygulanacak olan sistem, daha sonra franchaise sistemi ile tüm Türkiye'de yaygılaştırılacak. Ersu ayrıca, 30 milyon dolarlık yatırımla Konya Ereğli'ye bir rekreasyon alanı oluşturacak. Alışveriş merkezi, otel ve hastaneden oluşan projede yaklaşık 400 personel istihdam edilecek. Projenin inşaatına bu yıl başlanacak. Ekonomi Servisi
http://www.zaman.com.tr/haber.do?hab...ve-suyu-uretti