|
Ekonomi Ekonomi ile ilgili haber,yorum ve araştırmalar bu bölümde. |
|
Seçenekler | Stil |
11-12-2008, 13:46 | #1 |
Müşteri kaybetmektense kârdan feragat edelim
Müşteri kaybetmektense kârdan feragat edelim
http://www.zaman.com.tr/haber.do?hab...feragat-edelim Türkiye'nin önde gelen markaları, küresel kriz sebebiyle tüketicilerin alışveriş planlarını ertelememesi için güç birliği yaptı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) çatısı altında birleşen firmalar, elektrik zammı, döviz kurlarındaki hareketleri görmezden gelerek yüzde 50'lere varan erken indirime gitti. Hatta Uzakdoğu'dan yapılan tedariki yurtiçindeki mağazalara çekmeye çalıştıklarını kaydeden BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, 2008'i 'kâr yılı' değil 'ar yılı' olarak değerlendirdiklerini söyledi. Akyiğit, "Müzik farklı çalmaya başladı. Biz de iki bayram arası hiç yapılmamış indirimlere gittik. Kârımızı kaybetmeyi göze aldık ancak müşteri ve pazar payımızı kaybetmek istemiyoruz. Rekabeti bir kenara bırakıp müttefik olduk." dedi. Toplam 350 markayı çatısı altında bulunduran dernek, yönetim kurulu üyeleriyle birlikte, krize bağlı oluşan ekonomik ortamda yeniden şekillenen perakende zincirinin yeni uygulamalarını paylaşmak için basın toplantısı düzenledi. Kriz ortamında sektörün geldiği noktayı değerlendiren BMD ve Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Akyiğit, gıda dışı perakende sektörünün 2007 yılı cirosunu 70 milyar dolar olarak hesapladıklarını, BMD'nin ise, 17,5 milyar dolarlık ciro ile gıda dışı perakende içinde yüzde 25'lik büyüklüğe sahip olduğunu anlattı. Markaların sezonu indirimlerle açtığını ifade eden Akyiğit, Türkiye'de hiçbir dönem böyle bir uygulamanın yaşanmadığına dikkat çekti ve "Müşteri, bugün gerçek anlamda kral olmanın tadını çıkarmalı." ifadesini kullandı. Dernek üyelerinin yaklaşık 30 bin satış noktasında, 160 bin kişiyi istihdam ettiğini bildiren Akyiğit, müşterileri çeşitli promosyon ve kredi kartlarının sunduğu avantajlarla oyunun içinde tutmaya çalışırken, kârlılığı minimize ettiklerini aktardı. '150 AVM kirayı indirmedi' Tüketicinin ve sektörün geleceği açısından alışveriş merkezleriyle görüşmelerin devam ettiğini dile getiren Başkan Akyiğit, bu anlamda BMD üyeleri içinde oluşturulan Akil Adımlar Kurulu ile Alışveriş Merkezi (AVM) yöneticilerinin bir araya geldiğini söyledi. Ancak görüşmeler neticesinde 150 AVM'nin kira indirimine yanaşmadığını söyleyen Akyiğit, yeni ekonomik ortamdan dolayı markaların alışveriş merkezlerine ciro kirası ödemesinin adil olacağını düşündüklerini belirtti. Akyiğit, buna sıcak bakan AVM'ler ile uzlaşma peşinde olduklarını kaydetti. "Alışveriş merkezleri arasında uygun şartların sağlanması çabasındayız." diyen Akyiğit, bazı alışveriş merkezlerinin ödenen kira için kuru sabitlediğine değinerek, şu bilgileri verdi: "Dolar kurunu Carousel 1,250, Nautilus 1,40, Euro'yu ise Cepa 1,80 YTL'den sabitledi. Ancak kur sabitlemenin de çözüm olmadığını düşünüyoruz. Adil olan, ciro kirası alınması. Çünkü eğer bugün küresel kriz baş göstermeseydi, 150 alışveriş merkezi daha açılacaktı. Bundan sonra her AVM'de yer alma çabasında olmayacağız, rekabet şartlarının sunacağı kurallara uyan AVM'lerde yer alacağız." BMD'nin yeni eylem planı Yüzde 50'ye varan indirimler devam edecek. Taksit imkanları artırılıyor. Alışveriş merkezleri kira artışı yapmayacak ve kuru dolarda 1,25, Euro'da 1,87 YTL'ye sabitledi. Uzakdoğu'dan yapılan mal tedariki bundan böyle Türkiye'de gerçekleşecek. Elektrik zammını fiyatlara yansıtmayacak. Kriz, orta gelirliye yaradı BMD Başkan Yardımcısı Aslı Karadeniz geçen yıla oranla tüketicilerin alım oranında yüzde 5-10 düşüş olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Bunu son kampanyalarla aştık. Küresel kriz ortamında kazanan tüketici oldu, yaptığımız kampanyalara verdikleri refleksle de bunu gösteriyorlar. Biz orta ve orta altı gelir grubuna hitap ediyoruz. Bu tüketicilerin gelirinde farklılaşma olmadı, ancak satın alacakları ürünlerin fiyatı düştü. Dolayısıyla hayat onlar için ucuzladı. Tüketici de şartları değerlendirerek, alımına devam ediyor." Zeliş Y. Arslan |
|
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|