sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > EĞİTİM - ÖĞRETİM - KARİYER > Liseler ve Üniversiteler
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Liseler ve Üniversiteler Lise ve üniversite ilgili her paylaşım burada.

Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 10-12-2012, 16:53   #1
Kullanıcı Adı
_SoN_
Exclamation imam hatip lisesi hakkında bilgi


imam hatip lisesi hakkında bilgi


imam hatip lisesi hakkında bilgi


Türkiye’de bir dönem din görevlisi yetiştirmek üzere kurulmuş lise düzeyinde okullar.


Bugünkü İmam Hatip Liseleri’nin kökü olarak 1913 yılında İmam Hatip yetiştirmek üzere açılan ve dahasonra Medresetü-l Vaazin ile birleştirilerek Medresetü-l İrşad adını alan Medresetü-l Eimmeti vel Hutaba, kabul edilebilir. Bu okullar ömürlerini 3 Mart 1924 tarihli Tevhid-i Tedrisat Kanunu’na kadar sürdürmüştür.

Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nundin görevlisi eğitimini düzenleyen 4. maddesi imamlık ve hatiplik gibi dini hizmetlerin görülebilmesi için ayrı okullar açılmasını öngörüyordu. Kanunda öngörülen bu okullar, 1924 yılında İmam Hatip Mektepleri adı altında 29 merkezde açıldı. Okullar, 4 yıllık ortaöğrenim seviyesinde idi. İmam Hatip Mektepleri 1930da öğrenci azlığı nedeniyle kapatılmıştır.

1949 yılında ortaokul mezunu askerliğini yapmış kimselerin alındığı
10 ay süreli İmam Hatip Kursları açılarak din hizmeti görevlisi yetiştirme uygulaması başladı. 1949 sonunakadar 50 kişinin mezun olduğu bu kursların süresi daha sonra iki yıla çıkarıldı ve meslek okulu mezunlarının da kurslara girmesine olanak verildi.

1950
seçimlerinden sonra iktidara geçen Demokrat Parti, seçim dönemlerine söz vermiş olduğu İmam Hatip Okulları’nı (İHO), halka verdiği sözü tutarak iktidarının ilk yılında açtı. Birinci devresi 4, ikinci devresi 3yıl olan 7 yıl süreli ve bir bütün teşkil eden İmam Hatip Okulları 1951- 1952 döneminde 7 ilde açıldı. İHOsayısı 1970- 1971 döneminde 72’ye çıktı. 1963 1964 öğretim yılında İmam Hatip Okulları’na ilk defaparasız yatılı öğrenci alınmaya başladı.

22 Mayıs 1972
’de yayımlanan bir yönetmelikle, İmam Hatip Okulları ortaokuldan sonra
4 yıl eğitim veren bir meslek okulu haline getirildi. 1973 yılında, o güne kadar İmam Hatip Okulları olarakanılan okullara İmam Hatip Liseleri (İHL) adı verildi. Bu dönemde İHL mezunlarında fark dersleri vermden üniversitelerin edebiyat kollarına gidebilme hakkı tanınmıştır.

1974
’te kurulan CHP-Millî Selâmet Partisi hükümeti döneminde İmam Hatip Liseleri’nin ortaokul bölümü yeniden açıldı. 29 yeni İHL açıldı ve böylece okul sayısı 101’e çıktı.

1976
’da kızını İHL’ye kaydetmek isteyen bir velinin hukuk mücadelesi sonucu o güne kadar sadece erkek öğrencilerin alındığı İHL’ye Danıştay kararı ile kız öğrenci alınmaya başladı.
Türkiye Milliyetçi Cephe hükümetleri döneminde ( 1975- 1978) 230 yeni İHL açıldı.
12 Eylül 1980 askeri darbesinden sonra 1985’e kadar yeni İHL açılmadı. 12 Eylül yöetimi tarafından TemelEğim Kanunu’nun 32. maddesinde yapılan bir değişiklikle İHL mezunlarının üniversitelerin tüm bölümlerine gidebilmesine olanak tanıdı.

1985
’te ilk Anadolu İmam Hatip Lisesi olan Kartal Anadolu İHL açıldı.

1980
’lerin sonuna gelindiğinde İHL'ler okul sayısı olarak fazla artmadıysa da öğrenci sayısı bakımından ve -Anadolu İHL’lerin açılmasıyla- nitelik açısından genişledi. İmam Hatip Liseliler özellikle diğer okul öğrencileriyle eşit şartlarda yarıştıkları 1973- 1997 döneminde,başta üniversite sınavları olmak üzere kültürel ve bilimsel faaliyetlerdeki başarıları ile adlarından söz ettirdi. 1993-1994 öğretim yılında İstanbul'un seçkin 121 lisesinin katıldığı "Liseler Yarışıyor" isimli bilgi yarışmasında Kadıköy İmam Hatip Lisesi birinci oldu. 1994 yılında Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi son sınıf öğrencisi M. Önder Kıyıklık, Fen bilimleri alanında ÖYS 1.si oldu. 1995 senesinde aynı okuldan SelçukŞimşek, Türkçe-Sosyal alanı 2.si olurken 1996 yılında Selim Tuzci, Türkçe-Sosyal ağırlıklı puanda Türkiye 1.si oldu. Ard arda gelen başarılar çeşitli toplum kesimlerinden dikkatleri ve beraberinde ilgiyi İHL'ler üzerine çevirdi.

16 Ağustos 1997
tarihinde çıkarılan 4306 sayılı sekiz yıllık kesintisiz öğretim yasası, İHL’lerin ortaokul kısmının kapatılmasına yol açtığı için İHL'ler açısından bir dönüm noktası oldu; katsayı hesaplaması ile üniversite giriş sınavlarında İHL mezunları aleyhine haksız rekabete yol açtığı yönünde eleştirilere maruz kalan yasa ile imam-hatip lisesleri 1 yılı hazırlık, 3 yılı normal eğitim olmak üzere 4 yıllık liselere indirgenmiş oldu.



iMAM HATiP LiSELERİ
- İmam Hatip Liseleri İmamlık, Hatiplik ve Kur'an kursu öğreticiliği gibi din hizmetlerinin yerine getirilebilmesi ile görevli elemanları yetiştirmek üzere Milli Eğitim Bakanlığınca açılan Ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumlarıdır... Bünyemizdeki öğrencilere vermekte olduğumuz eğitimin amacı ise kültürel mirası değerlendirebilen, yaşayan hayatı yorumlayabilen ve problemlere çözüm üretebilen bireyler yetiştirmek; öğrencilerimizin zihninde, insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel mirasa saygıya dayanan bir din öğretimi anlayışının yayılmasına katkıda bulunmaktır. Okulumuzda verdiğimiz eğitim sonucunda öğrencilerimizde oluşturmaya çalıştığımız temel değerlerimiz; Sağlıklı bir din anlayışının, Türkiye için gerekli zihniyet geliştirmesinin gerçekleşmesine yardımcı olabileceğine ve kaliteli bir eğitim-öğretim süresinden geçtiğine inanırız. Ezberci, baskı altına alıcı bir yaklaşımı değil, konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimseriz. Dinin birleştirici, huzur verici ve barışı sağlayıcı gücünü ortaya çıkarmaya çalışırız. Din öğretiminde oku, düşün ve anla prensibini benimseriz. Din öğretiminde, yönetici, öğretmen, öğrenci, veli (aile) ilişkilerine güven ortamı yaratırız. Yüksek öğretim hayatlarına devam etmek isteyen İmam-Hatip mezunları Yüksek Öğretim kurumlarından istedikleri doğrultuda tercih yapabilmelerinin yanında almış oldukları eğitime paralel olarak İlahiyat Fakültesi ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliğini tercih edebilmektedirler. Bu iki bölümü seçen mezunlarımızın Ağırlıklı Ortaöğretim başarı puanları 0,15 katsayısı ile çarpılarak hesaplanacaktır. Bu da öğrencilerimizin bu bölümlere girmelerinde puan avantajı ve kolaylık sağlamaktadır. Bilimsel, akılcı ve mantıklı düşünme becerisine sahip, ahlakı ve kültürel mirası koruyan, çağdaş bir din öğretimi anlayışını benimseyen bireyler yetiştirmek. 1- Atatürk İnkılâp ve ilkelerine ve Anayasa'da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milleti'nin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;
2- Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;
3- İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; 4- Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milleti'ni çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmak; 5- Dinin, insan yaşamına anlam kazandıran, insanın insanca yaşamasına yardımcı olan, insanların birbirlerini anlayabilmeleri için gerekli olan temel iletişim kodlarını bünyesinde taşıyan, Allah-insan ilişkilerini düzenleyen bir olgu olduğu bilgisi öğrencilere kazandırmaktır. 6- Din öğretiminde; insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaki olana ve kültürel mirasa saygı temeline dayalı olarak, · Akılcı yaklaşım ve eleştirel zihniyet, · Seçme yeteneği, · Objektif olma, · Kendi başına düşünme, · Yaşamın anlamını keşfetme, · Dinsel olguların farkında oluş, · Sosyal bütünleşme, dayanışma ve hoşgörü, · Kültürel duyarlılık, · Kendini anlama, keşfetme ve sorgulayabilme, · İyi ahlak, dürüstlük, İlkelerini benimseyen öğrenciler yetiştirmektir.



İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ
TANIM: Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, İslâm dini ile ilgili konularda eğitim veren kişidir

GÖREVLER: İmam hatip lisesi meslek dersleri ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmeni, bu program çerçevesinde; - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Alanı ile ilgili öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ - Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, - Ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER: İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmeni olmak isteyenlerin;- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Sözel ifade yeteneği gelişmiş, - Sosyal bilimlere ve dini konulara ilgili ve bu alanda başarılı, - Soyut konularla uğraşmaktan hoşlanan,- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı, kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI: İmam hatip lisesi meslek bilgisi dersleri öğretmeni, sınıfta görev yapar.Görevini oturarak yürütebilir. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur. ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI:İmam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı imam hatip liselerinde çalışmaktadırlar.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER:Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı İlahiyat fakülteleri, edebiyat, fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin “Arap Dili ve Edebiyatı” ile “Arapça Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir. Ancak “İlahiyat” ile “Arap Dili ve Edebiyatı” bölümlerinden mezun kişilerin Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan / açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile bitirmeleri gerekmektedir. MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI: Mesleğin eğitimine girebilmek için, - Lise veya dengi okul mezunu olmak, - Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “İlahiyat” lisans programı için yeterli “Sözel (SÖZ)” puan almak, - Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “İlahiyat” lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir, - Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) Arapça Öğretmenliği, Arap Dili ve Edebiyatı lisans programları için Dil sınavına girmek ve yeterli puanı almak, EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ: Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.Eğitim süresince; Tefsir Usulü, Hadis Usulü, İslam Dini Esasları, İslam Ahlakı, İslam Tarihi, Dinler Tarihi, Mantık, İslam Hukuku, Kelam, Türk İslam Edebiyatı, Din Psikolojisi, Felsefe Tarihi, Dinler Tarihi, Tefsir, Hadis, Kelam, İslam Mezhepleri Tarihi, İslam Kurumları Tarihi, Dini Musiki, İslam Felsefesi, Tasavvuf Tarihi, Din ve Ahlak Dersleri, Özel Öğretim Yöntemleri vb. dersler almaktadırlar.Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU:Öğrenim sırasında Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler. Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9. derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Her yıl öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı alırlar. MESLEKTE İLERLEME - Lisans eğitiminden sonra, yüksek lisans yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler- Çalıştıkları okullarda veya Bakanlık bünyesinde idari kademelere yükselebilirler.- MEB'ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler. BENZER MESLEKLER: Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
_SoN_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 17:23


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2025

2007-2025 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı