|
Site Tanıtımları Sitelerinizi bu başlık altında tanıtabilirsiniz.. |
Seçenekler | Stil |
05-10-2019, 13:08 | #1 |
HALKLA İLİŞKİLER NEDİR?
Halkla ilişkilerin bir danışmanlık birimi olmadığını hatırlattıktan sonra tanımını yapabiliriz…
Halkla ilişkiler, bir diğer adı ile PR; İşletmelerin hedef kitle ile iletişim kurmak amacıyla yürütmüş olduğu faaliyetlerin bütünüdür. Buradaki asıl amaç, söz konusu işletmenin halk nazarında ki yerini ve düşüncelerini, öneri ve eleştirilerini anlayarak bu doğrultuda bir strateji planı oluşturmaktır. Hakla ilişkiler neredeyse tüm işletmelerin kendi bünyelerinde bulunan bir departmandır. Ancak çoğu zaman şirketlerin piyasadaki yerini koruması adına yeterli olmadığından halkla ilişkiler yani PR Ajansları ile ortak çalışmalar yapmaktadırlar. Ticaret savaşları artık eskisi gibi bir iki tanıtım çalışmasıyla değil, büyük çaplı organizasyonlar, farklı ve orijinal fikirler doğrultusunda gerek fiziki, gerekse de sanal ortamda sosyal medya kuruluşları ile yapılacak olan ortak reklam ve organizasyon çalışmaları sayesinde yürütülerek istenen başarı elde edilmektedir. Bunun da belli başlı bir takım kuralları vardır. Örneğin sadece firmayı ve hizmet alanı hakkında kamuoyunu bilgilendirmek maksatlı birimler kurmak gibi… Halkla İlişkilerin Yürüttüğü Çalışmalar ! ● Danışmanlık alanında işletmelere tavsiyelerde bulunur. ● İşletmeleri kitlelere tanıtmak için çeşitli yayınlar organize eder. ● Kamuoyuna firma / Marka ve hizmetleri tanıtmak için reklam kampanyaları düzenler. ● Hedef kitlenin düşüncelerini anlamak ve zihinlerde olumlu etki yaratmak için çeşitli iletişim taktikleri geliştirir. Örneğin, sosyal medya, tv kanalları ile gazete ve dergi lerde tanıtım amaçlı içerikler paylaşır. ● İşletme rakiplerinin çalışma alanlarını ve halkla ilişkiler taktiklerini analiz eder. ● Firmaların pazarlama ve hedef kitleyi belirleme alanındaki eksikliklerini tespit ederek bu eksiklikleri tamamlama yönünde farklı stratejiler uygular. ● Kamu ve basın bülteni gönderimi ile basın kuruluşları ile firma ilişkilerini kuvvetlendirir. ● Yeni ürünleri tanıtarak, eski ürünlerin güncel kalması için firmanın imajını güçlendiren çalışmalar yürütür. ● Farklı Pazar alanları bulma yönünde araştırmalar yaparak, zayıflamakta olan Pazar alanlarını destekler mahiyette çalışmalar yapar. Yukarıda saydığımız maddelerden de anlaşılacağı üzere Halkla ilişkiler, sadece firmaların can damarı olup, tüm piyasaya canlılık kazandırmaktadır. Sizlerde işletmenizin ticari faaliyetlerini arttırmak, markalaşmak ve hedef kitlenizi büyütmeyi amaçlıyorsanız, alanında uzman, tecrübeli halkla ilişkilen hizmeti veren PR Ajansları ile anlaşmalısınız. |
|
|
|
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|