FIA'dan güvenlik aracı tartışmasına ECU'lu çözüm
FIA'nın güvenlik aracı periyoduna ilişkin tartışmalara bir çözüm bulmak üzere konu üzerinde çalıştığı ancak Temmuz ayından önce bir kural değişikliğine gidilmesinin beklenmediği kaydedildi.
Güvenlik aracının pistte olduğu sırada pit alanının kapalı olmasına ilişkin kural, yakıtı biten araçların pite girmek zorunda kalması nedeniyle gelebilecek haksız cezalardan ötürü eleştiriliyor.
Değişiklik yapılmasına yönünde artan baskılara karşın, FIA'nın, sürücülerin kontrolü dışında gerçekleşen bu duruma karşı, araçların güvenliğini de tehlikey atmadan, bir çözüm bulmakta zorlanacağı ifade ediliyor.
Geçtiğimiz hafta sonu İstanbul'da bu konuda görüşmelerin yapıldığı ancak buradan bir sonuç çıkmadığı belirtiliyor.
Bununla birlikte kaynaklar, güvenlik aracı piste çağrıldığında tur başına bir hız limiti konulması önerisinin FIA tarafından değerlendirildiğini bildirdi.
Sözkonusu önerinin, güvenlik aracı piste çıkar çıkmaz sürücüye ne kadar çabuk pite dönebileceğini gösteren bir sistemin kullanılacağı standart ECU uygulaması çerçevesinde ele alındığı kaydedildi.
Şu an için bu sistemin uygulanması kolay olmamasına rağmen, FIA'nın yazılım uzmanlarının konu üzerinde çalıştığı ifade edildi.
Bu arada önerinin hayata geçirilebilmesi için kapsamlı olarak test edilmesi gerekiyor. Bu da, sözkonusu muhtemel uygulamanın en erken Temmuz ayındaki Fransa Grand Prix'ne kadar hayata geçirilemeyeceği manasına geliyor.
|