Dondurmanın Godivası'nı, rakiplerin yarı fiyatına satacağız
Golf markasıyla 2003'te dondurma pazarına giriş yapan Ülker Şirketler Topluluğu sektörde ürün yelpazesini genişletiyor. Topluluk, üst gelir grubuna yönelik ürünü Venexia'yı tüketicinin beğenisine sundu.
Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, bu sınıfta yer alan ürünlerin hepsinin ithal olduğunu ve yüksek fiyata satıldığını belirterek, "Yeni ürünümüz aynı kategorideki 14,90 liradan satılan ithal ürünlere göre neredeyse yarı fiyatına tüketicilerle buluşacak. 500 gramlık ambalajda 7,95 liradan satacağız." dedi. Evde dondurma tüketiminin payının geçen iki yılda yüzde 38'den yüzde 48'e çıkmasını ve kış mevsiminde de dondurma tüketiminin artmasını dikkate alan Golf, ağırlıklı olarak evde tüketilen 'süper premium' kategorisine Venexia markası ile giriş yaptı. Pazara girdikleri 2003'ten bugüne kadar sektöre 150 milyon dolara yakın yatırım yaptıklarını belirten şirketin genel müdürü Apaydın, "Hedefimiz beş yıl içinde 200 milyon dolarlık yeni bir yatırımla Türk dondurma sektörünün lider markası olmak." dedi.
Şirket, ilk kez 2006'da başlattığı ihracatta yeni dönemde daha etkin olmayı hedefliyor. Bu sene Ürdün, Filistin'in ardından Suriye pazarına da girmeye hazırlanıyor. Yeni ürün hakkında da bilgi veren Apaydın, "Dört kategoride hazırlanan Venexia tamamen doğal ve yüksek kalitede malzemesi, taze süt kullanımı, bol parça ve yoğun içeriğiyle pazarda kısa zamanda rakiplerinden ayrışacak. Süpermarketlerin yanı sıra ulusal ve yerel market zincirlerinde de Venexia satılacak. Ayrıca BİM mağazalarında da iki çeşitle bulunacağız." şeklinde konuştu. Ülker Golf'ün geçen yıl 210 milyon lira ciro gerçekleştirdiğini belirten Apaydın, "2009 için hedefimiz yüzde 20 civarında büyümek. 2009'un ilk dört ayı oldukça yağışlı geçti. O yüzden yaz yazlığını yaparsa yazla birlikte satışların daha da artacağını düşünüyoruz." dedi. ZAMAN
YETKİN BİLGİN İSTANBUL
http://www.zaman.com.tr/haber.do?hab...tina-satacagiz