sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > SPOR > Diğer Spor Dalları > Motor Sporları
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi Forumları Okundu Kabul Et


Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 01-17-2009, 15:38   #1
Kullanıcı Adı
Hasret
Standart 2009 Kural Değişiklikleri



FIA, 2009 Formula 1 sezonu için Sportif ve Teknik Kurallarda bazı değişiklikler yaptı ve bu değişikliklerin bazıları çoktan testlerde de görülmeye başlandı.

Yapılan değişikliklerin Sportif bölümünde öncelikli hedef harcamaların azaltılması ve dayanıklılığı arttırma oldu. Teknik kurallar bölümünde ise3 temel hedef var: Araçlar üzerinde aerodinaminin etkisini azaltmak, geçişleri kolaylaştırmak ve tur zamanlarını kontrol edebilmek.


Lastikler




10 sezonun ardından Formula 1 oluksuz lastiklere geri dönüyor. Bu da aerodinamik yol tutuştan çok mekanik yol tutuşa geri dönüldüğünü gösteriyor. Oluklar olmadan yol tutuşunun % 20 oranında artması bekleniyor ve bu önemli derecede performans artışı sağlayacak. Ancak bu gelişim oranı yere tutuş (downforce) seviyesinin azaltılması ile orantılı olacak ve performans gelişimi orantılanmış olacak. Genel olarak hızlı virajlarda performansın daha düşük olması bekleniyor. Sürücüler yine yarış içerisinde iki farklı tür lastiğe sahip ve kullanmak zorunda olacaklar.

KERS

2009'dan itibaren takımların araçlarının hızını arttırabilmeleri için Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi'ni kullanma opsiyonları olacak. Adından da anlaşılacağı üzere KERS, frenleme anında üretilen kinetik enerjiyi depolayacak ve kullanacak. Bu enerji mekanik bir çark ya da akü ile depolanacak ve daha sonra sürücülere tur başına limitli bir şekilde kullanma fırsatı verilecek. KERS enerjisi direksiyonda bulunan tuşlar ile kontrol edilecek. Mevcut kurallar çerçevesinde elde edilecek güç 80 beygir civarında olacak ve bir turda sadece 7 saniye kullanılabilecek. Bu tur zamanı bakımından bir kaç saniye anlamına gelebilir ancak sistemin ağırlığı ve araça yerleşimi ve ağırlık dağılımına etkisi de hesaba katılmak zorunda.

Motorlar




Dayanıklılığı daha fazla arttırma çalışmalarının ardından gelecek sene limitler 19.000'den 18.000'e çekilecek ve sürücüler aynı motoru iki yerine ardarda üç yarış kullanmak zorunda olacaklar. Takımlara sezon içerisinde 8 motor hakkı verilecek. Her bir pilotun 8 motoru olacak ve bunun yanında 4 test motoru olacak. Sadece Renault takımının gelecek sene için motorunda değişiklik yapmasına hak tanındı. Böylece güçlerin eşitlenmesi bekleniyor.

Aerodinamikler



Oluksuz lastiklerle birlikte en büyük değişim alanından birisi kuşkusuz aerodinami olacak. Yere tutuş seviyesi önemli derecede düşecek ve yeni kurallar ile araçların gövdeleri artık çok daha temiz bir yapıya sahip olacaklar. Bargeboard, kanatçıklar, bacalar ve birçok aerodinamik kanatlar artık tarihe karışacak.

Genel aerodinamik performansın düşürülmesinin yanında değişimlerin hedeflerinden birisi de geçişi arttırmak. Yapılacak olan aerodinamik temizliğin ardından araçların, öndeki araçları takip ederken türbülanstan daha az etkilenmesi ve böylece geçişlerin daha kolay olması bekleniyor. En büyük gelişimler ön ve arka kanatlarda olacak.



Ön kanat yüksekliği 150 mm'den 75 mm'ye düşecek, genişliği 1400 mm'den 1800 mm'ye çıkacak. Pilotlar tarafından ayarlanabilecek ön kanatların genişliği araç ile aynı olacak. Pilotlar bir tur içerisinde en fazla 2 kere ön kanat ayarı yapabilecekler ve ön kanatların açılarını 6 derece değiştirebilecekler.

Arka kanat ise motor kapağı seviyesine kadar yükselecek ve 1000 mm'den 750 mm'ye daralacak.

Bunun yanında aracın arkasında difüzör daha geriye alındı. Eskisine göre daha sınırda olacak olan difüzörlerde yapılacak değişiklikler ile bu bölümden elde edilen downforce azalacak.

Testler

Artık sezon içerisinde hiçbir takıma test izni verilmeyecek.



A Slick lastikler oluklu lastiklerin yerini alacak

B KERS sistemi spora giriş yapacak. Kullanımı 2009 yılında opsiyonel, 2010 yılında ise zorunla hale gelecek.

C Aerodinami konusunda katı kurallar getirildi, kanatçıklar, flaplar, bargeboard ve diğer aerodinamik parçaların kullanımı yasaklandı

D Ön kanat daha geniş, zemine daha yakın olacak ve burunun altındaki merkez bölge sadece tek bir elementten oluşacak. Kenarlara doğru yalnızca iki elementin kullanımına izin verilecek. Uç plakaları karmaşık olmayacak.

E Arka kanat 150mm daha yüksek ve dar olacak.

F Sidepodlardaki aerodinamiğe benzer şekilde, difüzör oldukça 'temiz' olacak. Arka akstan başlayacak ve 350mm uzun olacak.
Hasret isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 11:10


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2023

2007-2023 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
webmaster blog